Toggle ét element ad gangen, how?

Tags:    jquery

Hej Alle,

Jeg har en lille fakta boks på en kommende side, hvori jeg har tænkt mig at der skal stå flg. spørgsmål inde i li elementer.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Jeg har sat div class="svar" til at være display:none i css.

Med mit begrænsede JQuery kendskab har jeg fået det sat op således at når der klikkes på et af li elementerne så vises ALLE svarerne.

Hvordan kan jeg lave det så det kun er det relevante svar der toggler ned og viser sig.

Kan jeg desuden gøre det sådan at der kun kan vises et svar ad gangen, så når der klikkes på et nyt spørgsmål, så slider det forrige op, og det nye ned?

Det er sikkert barnemad for en JQuery mand/dame!

Det er mit JQ, som er mangelfuldt:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Indlæg senest redigeret d. 06.04.2012 16:53 af Bruger #16555
6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 14 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ændre det til .next(".svar")

Og for svaret fra de andre fjernes kan du skrive:

Indlæg senest redigeret d. 06.04.2012 18:06 af Bruger #17081
Slet linien med $(this).next(".svar")....

Og sæt det ind jeg har lavet, men husk, at kopiere det hele .... Du mangler punktummerne i det du har skrevet

Jeg fik det lavet sådan her:

Men jeg mangler dog at få det lavet sådan at der kun vises et svar ad gangen. Altså det forrige svar "toggler væk igen", når et nyt spørgsmål er valgt.

Dette funger dog, minus toggle-væk funktionaliteten..

Indlæg senest redigeret d. 06.04.2012 17:47 af Bruger #16555
Hej Dan,

Tak for dit svar.

Jeg er desværre en komplet idiot til JS og JQuery, så jeg nødt til at spørge dig videre om hvordan det implementeres i funktionen?

Ja jeg skal nærmest sparkes over målstregen, men har aldrig rigtig beskæftiget mig med JS/JQ :-/

Arh ja, det kan jeg da godt se - Havde i min iver slettet noget af det du havde skrevet..

Det virker sgu Dan! Fedt du har styr på det skidt og gad hjælpe!

Kan man slide sibling op, i stedet for at hide dem på et split sekund så det ser ud som om den forsvinder lidt langsommere?

Det er vel lidt som a la en accordion..

Du kan ændre .css("display","none") til .toggle(false)

t