Post-load - jQuery

Tags:    jquery javascript performance

Min udvikler har gjort så noget af indholdet på vores side, loader efter selve siden er klar, hvilket rent rent UX-mæssigt giver rigtig meget. Dog undrer jeg mig meget over at indholdet (som stort set intet fylder) faktisk nu er længere tid om at loade færdigt end før vi lavede denne post-load.
Hvad kan det skyldes?

I kan se hvordan her: http://goo.gl/4Ng1o (bemærk at siden er langtid om at hente, da han endnu ikke har fundet ud af hvordan Facebook status-updaten kan post-loade.

1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Måske burde i overveje at benytte et transportsprog, som JSON til at levere data der hentes asynkront med siden. JSON er et "tyndt" sprog, dvs. det fylder lidt. pt. henter i hele "pre-renderede" HTML sider, i burde måske i stedet for hente data og så benytte JavaScript på klienten til at populere siden.

I kan vel hente Facebook status updaten, ligesom i henter jeres "del-sider"? Bare send en AJAX request til jeres egen server, som så svarer tilbage med Facebook statussen. Det ville i hvert fald ikke give nogen mening at hente statussen fra Facebook, hver gang en bruger besøger siden. I stedet for skal din server med jævne mellemrum sørge for at holde sig opdateret med Facebook statussen.

t