Langt password

Tags:    php

Hej

Jeg er i gang med at kigge på updater infomation :) og lige nu har jeg et problem med password da der kommet et meget langt langt password ud.. hmm og jeg har sæt det til sha1, det kommer til at stå her

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Jeg vil bare gerne have at der stå et lille skytte af password altså i stede for at der stå utrolig mange tegn eller hvad man skal kalde det :)

jeg har bygge min kode sådan her ;

Det sådan her ud hos mig ;

http://localhostr.com/files/tHRsOIJ/capture.png

Hvor password er hejmeddig

Spørger lige hvis der er noget du vil vide ?

8 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
sha1 er en envejs hash kryptering, så det tager koden lige meget hvor lang den er og laver det om til en hash, der altid er 40 chars lang.

Du kan gøre sådan, at du bare efterlader feltet tomt. Så brugeren selv skal indtaste koden for, at slippe uden om problemet.

kan jeg ikke gøre sådan ligesom spørger den om password passer til databasen eller hvad?
eller skal jeg gå efter en anden ide?

jeg, men jeg vil mene de skal taste kodeordet ind, du skal ikke putte det ind i feltet for dem. For i realiteten skal du ikke kunne deres rigtige kodeord, du skal bare have en hash værdi af deres kodeord, så når de taste det ind laver du en sha1(indtastede kodeord) og validere imod det kodeord du har stående i databasen.

Dan jeg tror ikke du forstår det som jeg gerne vil have ud af det her spørgsmål?

fordi hvis jeg bare updater det uden at ind tast et eller andet password eller lign så vil den går ind og tag sha1, og så vil bruger ikke havde nogle mulighed for kunne log ind der efter?..

så er der en eller anden måde som gør at det kan bliver letter for updater det men hvis han bare skal updater f.eks navn så har han stadig det samme password.. :)

jeg tror da jeg forstår det, men jeg vil, lade være med, at have kodeordet med i den form.

og så evt. have ændring af kodeordet et andet sted.

åååhh okay så du vil lave ligesom et link f.eks hvis man klik på den sp komme det frem og hvis man ikke klik på den så gøre den ingen ting :) ? er det rigtigt forstår eller hvad?

ellers må du lige sige hvad du helt mener eller har en ide til hvordan jeg kan bygge det op på ?

en mulighed var, at kigge på profil indstillinger her på udvikleren, og så "kopiere" / efterligne den måde de gør det på

Ja okay :) tak for ide :)

jeg ville lige høre dig om noget omkring det her , det er sådan at jeg er i gang med bygge op sådan at hvis bruger ind taster sit rigtig password som er det sammen til databasen så skal hun kunne updater det, hvordan vil du gøre det?,,

Indlæg senest redigeret d. 05.04.2012 01:53 af Bruger #17136
t