slette det fra mappen og database på 1 gang!

Tags:    php mysql

hej

det er sådan at jeg har kigge meget rundt på nette og det er sådan at jeg kunne godt tænke mig at lave en funktion eller hvad man skal kalde hvor bruger skal have slette et billede men den vil kunne gøre det via databasen?. men dog gider den ikke gøre det via mappen :)

sådan her ser mit link ud når man skal slette det :)

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

det her vil gå ind og slette billede fra mappen og databasen men der ske intet;

men når jeg har klik på det så komer den bare hen til en side hvor den sider ;

Object not found! bla bla bla bla...

Fejl kan du se her ; http://localhostr.com/files/Uhp6JRB/capture.png

oppe i URL stå den sådan her ;

bruger_gallery_slette.php?id=42&billedefilnavn=IMAG0290_10.jpg

altså id det er brugers id nummer og billedefilnavn det er så billedets navn som ligge i databasen og som hedder det i mappen ;)

Siger lige til hvis du har andet eller lign :)

for fejl på siden her ;

den siger at fejl er her ;

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in C:\xampp\htdocs\ny\bruger_gallery_slette.php on line 15

så vist jeg kan forstår det så er det noget med en string ?. :) men er dog ikke helt sikker :)

Indlæg senest redigeret d. 03.04.2012 18:50 af Bruger #17136
6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg antager at filerne rent faktisk eksisterer?

I så fald er den nok ikke så glad for din måde at angive paths på. Du kan enten skrive en sti der er relativ til scriptet, fx "../gallery/image.jpg", eller angive den fulde sti. Sidstnævnte kan du fx se ved at echo'e $_SERVER["SCRIPT_FILENAME"] ud og så bruge den del af stien der angiver mappen for dine billeder.

Mvh.

Kasper (TSW)

Indlæg senest redigeret d. 03.04.2012 20:30 af Bruger #1
Jesper, variabler fortolkes ikke i singlequote strings, altså dem hvor du har ' og ikke " rundt om. Enten skal du lave det om til doublequotes, fx unlink("/gallery/big_img/$billedefilnavn"); eller også skal du gøre det jeg personligt synes er lidt pænere, nemlig unlink('/gallery/big_img/' . $billedefilnavn);

Du glemmer også at sætte semikolon efter et par af dine statements - husk at hver linje skal afsluttes med semikolon.

Mvh.

Kasper (TSW)

Indlæg senest redigeret d. 03.04.2012 19:28 af Bruger #1

Når jeg klik på den så ske der ingen ting den gentage bare siden :)

Det er svært at sige hvad der sker, men er du sikker på at PHP ikke smider en fejl som den evt. ikke er sat op til at vise? Du kan evt. prøve at smide en:

error_reporting(E_ALL);

øverst i din fil, bare for en sikkerheds skyld. Men er du sikker på at du kalder siden med de parametre som den forventer?

Mvh.

Kasper (TSW)

Nu har jeg gøre sådan her

og så kommer den frem med 2 fejl som siger sådan her ;

Warning: unlink(/gallery/DSCF0003.jpg) [function.unlink]: No such file or directory in C:\xampp\htdocs\ny\bruger_gallery_slette.php on line 15

Warning: unlink(/gallery/big_img/DSCF0003.jpg) [function.unlink]: No such file or directory in C:\xampp\htdocs\ny\bruger_gallery_slette.php on line 16

Nu fik jeg frem stå hvad der ske af fejl Kasper :)

Jeg antager at filerne rent faktisk eksisterer?

I så fald er den nok ikke så glad for din måde at angive paths på. Du kan enten skrive en sti der er relativ til scriptet, fx "../gallery/image.jpg", eller angive den fulde sti. Sidstnævnte kan du fx se ved at echo'e $_SERVER["SCRIPT_FILENAME"] ud og så bruge den del af stien der angiver mappen for dine billeder.

Kasper Jeg har lavet en mega stor FAIL FOR min side igen! -1 point til mig man!.. :O

jeg har ikke give den rigtigt sql til at slette det ind via databasen. :O PINLIGT SYNES JEG !! :)

her er kode dog opdater og det virker 100% nu :) den slette fra mappen og databasen :)

Du skal have mange gerne tak for hjælpen :) da du sagde noget omkring her;
fx "../gallery/image.jpg",/quote]

som gøre at der gik noget op for mig at jeg havde lavet en fejl i sql og jeg havde lavet en fejl i "link" da jeg ikke skulle havde den til at slutte bruges billeder alle sammen!!! :) DU SKAL HAVE MANGE GERNE TAK!!

t