unik tal til billedet

Tags:    php

Hej

Det er sådan at jeg kunne godt tænke mig når det er at man upload f.eks et billedet så laver den bare en ID eller unik tal som gøre at der ikke er 2 ens ind i en mappe.

f.eks som her;

jesper.png
jesper.png(1)

jeg kun godt tænke mig at det komme til at se sådan her ud lige i den her still :)

196396_jesper.png f.eks

Hvis man kan gøre det på andre måder ;)

Min kode til at gør at blevet bliver 220 og en god passe høj til billedet og der efter samme tid 75x75 til billedet så man kan bruge det til sådan profil frem visen eller hvad man siger.. :)

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Jeg har Kigge og fået forklare ind på her Hvordan det virker osv. :)

Her har jeg også fået lidt mere hjælp omkring meget lang kode som daniel bahl siger i video :) hvis nogle af er mellem derinde :)

du må lige råbe højt hvis der er noget som du vil spørger om :) eller lign :)

7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan vel også bare sætte en time(); ind foran hver navn? Så er det jo unikt hver gang.

Hej jesper,

Du kan med fordel gøre brug af microtime funktionen i php, http://dk.php.net/microtime

og så appender du bare den tekst du vil have på, dette skulle gerne lave et unikt timestamp til din fil.

Tak kigger lige på det i morgen når jeg ikke ligger i min seng ..;);)

Du kan også kigge på denne guide, den har en upload klasse, som laver en masse af arbejdet fir dig, bl.a. Det med at give billed uploads unikke navne

Indlæg senest redigeret d. 02.04.2012 08:42 af Bruger #4487
Du kan også kigge på denne guide, den har en upload klasse, som laver en masse af arbejdet fir dig, bl.a. Det med at give billed uploads unikke navne

Jeg har gjordt sådan her , jeg fandt en eller andet på youtube hvor man vist det hvordan man gør det og så tog jeg nogle af deres f.eks.

Indlæg senest redigeret d. 02.04.2012 14:45 af Bruger #17136
Du kan vel også bare sætte en time(); ind foran hver navn? Så er det jo unikt hver gang.

sådan ser min kode ud nu :) og nej det har jeg ikke og de ligge sig bare ind i mappe med deres navn og det hele :)

EIDT

Det der time(); virker ikke hos mig og går bare ind og siger 196_1.jpg og hvis jeg gøre det igen så siger den bare 196_2.jpg

så jeg køre bare videre på den her ind til at jeg forklart det eller lyst det eller hvad man siger :)

Indlæg senest redigeret d. 02.04.2012 16:23 af Bruger #17136
Ved ikke hvordan du kan gøre det i php, men i .net har man mulighed for at bruge ticks (processorens) som giver et højt tal som bør være unikt (hvor mange ticks der er udført for at beregne dags dato og tid) - medmindre to uploader samme fil med samme navn på præcis samme tidspunkt, hvilket også kræver der er flere kerner til dit webhotel for ellers kan der aldrig afvikles mere end en ting af gangen på processoren af gangen.

t