link om til Bruger Blog side med ID

Tags:    php

Hej

Det er sådan at jeg skal have sende til at gentage sig når man har "Godkendt det" og så skal den bare sige ; blog_indleag.php?id=BRUGER ID HER

Hvordan gøre jeg overhovedet med session??

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Min kode ser sådan her ud på siden :)

hvordan gøre jeg sådan at den bare gentag sig selv og går selv om på siden uden at tænke over "id" men den bare ligesom går på siden med id uden at der ske noget eller lign ...

Råb højt hvis du ikke forstår mig eller du gerne vil vide noget mere eller du har andet på hjerte omkring det her spørgsmål :)

9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis det er brugerens id, kan du ændre det til:

header('Location: blog_indleag.php?id='.$bruger_id);

Skal det være det id, som dit indlæg har fået i databasen. Hvis du har opsat et id felt:

header('Location: blog_indleag.php?id='.mysql_insert_id());

Fatter ikke hvad du mener

Fatter ikke hvad du mener

Godt du siger det :) det som jeg mener er at

Det skal går over til f.eks blog_indleag.php?id=41 altså at der komme et tale altså bruges id komme der, der kunne også komme 1 eller 2 osv osv.. :)

Når brugeren har skrevet et indlæg så skal den gå over til de indlæg der netop er skrevet?

Man kan skrive og se indlæg på samme side.. :) har jeg valgt at gør her :D

Hmm.

Jeg er stadig ikke helt med på hvad du mener.

Hmm.

Jeg er stadig ikke helt med på hvad du mener.

okay jeg prøve lige at forklare det lidt bedre og tage mig god tid på at svar dig godt og pænt eller hvad man siger til sådan noget. ellers må jeg lige tag den i morgen :)

Det er sådan at når jeg har skrevet et indlæg til databasen og det er kommet op osv. :) så hvis jeg klik F5 flere gang så ligger det i databasen alle de gange jeg har klik jeg vil gerne have at ligesom her ;

Hvor den skal vide at det her er bruger 41 og jeg skal bare gentag siden sådan at jeg/du ikke kan ligge mange ind i databasen :) hvis du kan se hvad jeg mener?..

ligesom det her du hjælp mig med daniel

Der fik vi den til at gøre at det kunne var brugs infomation vi fik ud af databasen som var ind i blog table.. :) og kun med det id bruger havde som var log ind med :)

Jeg har prøve at gøre sådan her ;

Så kommer der til at stå i URL sådan her; blog_indleag.php?id=$bruger_id

men vil gerne have Brugers ID der hvor der stå "$bruger_id"

Spørger bare hvis der er noget som du ikke forstår eller lign daniel :)

Hvis det er brugerens id, kan du ændre det til:

header('Location: blog_indleag.php?id='.$bruger_id);

Skal det være det id, som dit indlæg har fået i databasen. Hvis du har opsat et id felt:

header('Location: blog_indleag.php?id='.mysql_insert_id());

Takker mange gerne og tak for det hurtigt svar:)

- Undskyld Daniel jeg ikke fik forklare mig på en Seriøst måde til at du kunne forstår mig men jeg skal nok havde skrevet lidt mere ud af det men igen tak for at du hjælp mig og gøre noget godt ! :D det skal du være glad for og jeg er glad for du havde tid igen til at hjælp mig med noget godt og positive :)

Indlæg senest redigeret d. 30.03.2012 00:00 af Bruger #17136

Jeg har prøve at gøre sådan her ;

header('Location: blog_indleag.php?id=$bruger_id');

Lige en lille forklaring. I PHP kan bruge ' og " til at angive sine tekststrenge, men de eksekveres ikke ens. Når du bruger ' så fortæller du PHP, at det kun er tekst. Men hvis du bruger " så erstatter PHP variabler i tekststrengen, med variablens værdi. Lidt nørklet forklaret.

Men hvis vi bruger dit eksempel:

$bruger_id = 100;
echo 'Location: blog_indleag.php?id=$bruger_id';
= Location: blog_indleag.php?id=$bruger_id

$bruger_id = 100;
echo "Location: blog_indleag.php?id=$bruger_id";
= Location: blog_indleag.php?id=100

Så du kunne faktisk have løst det, ved at skifte dine single-qoutes ud med double-qoutes.

Okay takkee ;)

t