Orphus CTRL+J problem i firefox

Tags:    javascript

Jeg har noget javascript kode på min hjemmeside som kaldes Orphus.

Det bruges så brugerne kan gøre mig opmærksom på en stavefejl for eksempel.

Så kan man marker lidt tekst med musen og trykke CTRL + ENTER så kommer der en popup hvor man kan skrive en rettelse.

Men af en eller anden grund så komme den popup også når man trykker CTRL + J (hvilket i Firefox normalt viser download vinduet).

Det er lidt irriterende men syntes ikke jeg kan se nogen .keyCode i koden som skulle have noget med j-knappen at gøre.

Er der en eller anden måde hvor jeg kan se hvorfor CTRL+J aktiver noget kode ?

Det kan prøves ved at gå til http://scootergrisen.dk/ marker et ord med musen og trykke CTRL + ENTER.

9 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det ville være, noget nemmere, hvis du henviser til, der hvor du kalder på din javascript kode.. Det er lidt svært, at finde når du bare refererer, til din index page :)

"Orphus" koden på din hjemmeside er minified/obfuscated og er irriterende at læse. Men der er ikke desto mindre noget keyCode/which i linje 186.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Den checker nu ellers på det der ... 10 = ctrl-j ... 106 = j

Ah så er keyCode 10 altså CTRL + J !
Jeg havde sidder og kigget på de men kunne ikke finde ud af hvad 10 var men tænkte at det nok ikke var det.

Ja det kan godt være det er lidt svært når jeg kun linkede til forsiden men jeg tænkte at det kunne være i kendte en måde sådan at man bare kan gå ind på en side og trykke for eksempel CTRL + J også kan i måske med et plugin eller noget se præcis hvad det er som bliver kaldt sådan at i ikke behøvede sidde kigge min kode igennem.

Jeg har noget kode her hvor man kan se hvad keyCode det er når man trykker på en knap men det virker ikke når man holder CTRL nede og vil trykke på J for eksempel.

Og j giver desuden keyCode 74 i min kode og ikke 106.

Hvordan gør jeg sådan at jeg også kan bruge CTRL og shift osv ?
Eller har i et link til en side hvor man kan gøre det ?

Den tester på forskellige opsætningen ... Men generelt kigger den efter ctrl+enter og ctrl+j ... At keycoden så varierer fra browser til browser er bare genialt.

What... variere kodeCoden... Åh nej.
Jamen så er det jo nok derfor det er lavet sådan med flere keyCodes.

Og ja koden er minified eller hvad det hedder og er irriterende når man skal forstå det men det er ikke mig selv der har lavet det.

Orphus er lavet af en russer : http://orphus.ru/
"Desværre" er forummet på russik og jeg mener jeg har prøvet at tilmelde der men blev mødt at et russisk spørgsmål man skulle svare på før man kunne tilmelde sig ellers kunne jeg prøve og spørge der.

Jeg ville bare fjerne Orphus ... Kan ikke rigtigt se hvorfor det skal bruges

dan > Det er så brugerne kan gøre mig opmærksom på stavefejl og andre slags fejl. Det faktiskt ret smart.

scootergrisen > jeg syntes nu ikke rigtigt om det, men er vel lige meget det er jo heller ikke mit site :)

t