kun frem stille brugers ID

Tags:    php

Hej

Det er sådan at jeg skal have lavet sådan at brugere kan ret og slet osv.. i sine blog indlæg :) oppe i top af siden :)

hvor det er hans id altså(bruger1) som er der :) men som sagt hvis en anden bruger logge ind (bruger2)og så ser han kun hans id og ikke den anden brugers id :) altså (bruger1)

Håber du kan se hvad jeg mener med det ellers må du lige spørger mig ?

jeg har kigge på nogle af de andre sider hvor jeg har "næsten" gør det sammen, og der er ingen fejl.

Der er bare det ved det her problem at den er oppe i toppen altså op ved log ud funktion ;)

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

sådan her ser min kode ud :)

og der komme de her fejl frem :)

Notice: Undefined index: id in C:\xampp\htdocs\ny\include\logud.php on line 4

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in C:\xampp\htdocs\ny\include\logud.php on line 6

Tror nok det her er bedste at gå videre med eller tag videre her fra ;

men hvis jeg valg at gøre sådan her

kommer der ingen fejl men der i mode kommer der 2 frem af "blog indlæg" og jeg har kigge på link adr og de er ikke ens :)

Den skal jeg nok gør et eller andet ved sådan at den ikke køre igen og igen osv... :)

Håber du kan hjælp mig frem til at den ikke køre igen og igen.... :)

Det vil være super hvis du kun klare det på en god måde så jeg også lærte noget godt ved det her :)

46 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 22 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
@dan
Hvad mener du helt præcis med din hentydning?

Logud funktionen behøver ikke at have brugerens ID med, da du i log ud bare kan fjerne den session som brugeren har sat med metoden session_destroy() (tror nok den hedder dette :) ), og den vil så fjerne de sessioner som brugeren har sat.

Ved jeg godt omkring det her :)

det som jeg gerne / kun tænke mig ud af det her var at bruger har kun sin egen Blog indlæg indhold på den side. :) hvor han eller hun kan skrive lige hvad de har lyst til :)

Kan du se hvad jeg mener her ;
hvor det er hans id altså(bruger1) som er der :) men som sagt hvis en anden bruger logge ind (bruger2)og så ser han kun hans id og ikke den anden brugers id :) altså (bruger1)

det er hvis jeg log ind på siden i stede for at der stå 2 ligesom billedet her;

http://localhostr.com/files/MnwhWTJ/capture.png

Der hvor i mode ville jeg gerne have en på side/toppen :)

hvis du kan følge mig i hvad jeg mener ?

Sådan som jeg forstår det.. Du vil gerne gemme id'et fra en bruger?
Det skal klares med en session og så en .htaccess hvor du gemmer f.eks
users.php?id=1 = users.php bare, du skal søge på url rewrite og skrive en .htaccess fil så.

Men den første del af din kode.

Du sender id'et via et link som users.php?id=$row[id] og hvis du skal tilføje flere ting som en fKey users.php?id=$row[id]&?id2=$row['id2']

Lige en rettelse

Ved at give en WHERE id = $id, sørger du for at det kun er vedkommende med det id som matcher osv.
F.eks som set her.
http://i42.tinypic.com/nps45s.jpg

Men hvor du så gemmer den via .htaccess'en
Husk en $id = $_GET['id']; for at fetche det rigtige id når brugeren logger på din service.

Indlæg senest redigeret d. 27.03.2012 21:42 af Bruger #17149
Sådan som jeg forstår det.. Du vil gerne gemme id'et fra en bruger?
Det skal klares med en session og så en .htaccess hvor du gemmer f.eks
users.php?id=1 = users.php bare, du skal søge på url rewrite og skrive en .htaccess fil så.

Men den første del af din kode.

Du sender id'et via et link som users.php?id=$row[id] og hvis du skal tilføje flere ting som en fKey users.php?id=$row[id]&?id2=$row['id2']

Jeg prøve at forklare mig på en anden måde den her gang ;) det ikke for at spille jers tid eller lign det er mere pga at jeg er ordblind og har nogle gange svært ved at forklare mig andre hvad jeg helt mener osv.. :)

Der hvor jeg ser problem lige det er at

jeg har kun EN af dem her

men den går henne og laver 2 af dem

så den laver 2 af dem og så går den ind og gøre at der er 2 Blog indlæg som for hver deres ID f.eks som her;

http://localhostr.com/files/Y0jY2KY/capture.png

Det som jeg tror der gør at den høre igen og igen og igen ved alle bruger osv. og viser alle bruger dem med hver deres Blog indlæg :)

Som sagt det er include File som bruges til log ud function og vores til den enkelde brugers Blog side indlæg som er kun for bruges egen indlæg :)

Spørger mig hvis du ikke forstår det eller lign :) eller der er noget som du ikke kan se giver mening :)

Indlæg senest redigeret d. 27.03.2012 21:59 af Bruger #17136

http://localhostr.com/files/Y0jY2KY/capture.png

Det fordi i din database har du flere indlæg som set.
Som sagt skal du bare kalde på det via din MySQL streng.

Når du kalder på den via WHERE id = $id skal den matche det id som du trykker på, så dit link vil hedde blog_indlaeg.php?id=$row[id]
inde på blog_indlaeg.php skal du hente ID via $_GET funktionen og så hente dataen fra din database igennem en select * from blogindlaeg where id = '$id', $id bliver hentet via $_GET og derved sørger du for at kun det rigtige indlæg bliver hentet.

Tror ikke jeg kan forklare mig bedre rigtigt.

hvis jeg gøre sådan her ;

så kommer den frem med fejl som sådan her ;

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in C:\xampp\htdocs\ny\include\logud.php on line 6

og prøve jeg at tag while væk og $row osv.. så komme link til at se mere mærkelig ud på siden :(

Du prøver at lave et logud script nu..?

Når du skal logge ud skal du ødelægge den session som du har startet når du loggede på.

Den anden kode del

Er når du skal hente noget med et ID som f.eks et blog indlæg.
Undefined index: id, er fordi du ikke har angivet det ID eller kaldt på det ID som du skal.

Indlæg senest redigeret d. 27.03.2012 22:37 af Bruger #17149
Du prøver at lave et logud script nu..?

Når du skal logge ud skal du ødelægge den session som du har startet når du loggede på.

Den anden kode del

Er når du skal hente noget med et ID som f.eks et blog indlæg.
Undefined index: id, er fordi du ikke har angivet det ID eller kaldt på det ID som du skal.

Øvvv man der ske ting på nogle måde. jeg har snart prøve alt mulig mærkelig idé osv.. :( og ingen af dem hjælper føler jeg altså,

nu prøver jeg at arbejde ud fra det her ;

http://localhostr.com/files/hpiPnx2/capture.png

at jeg skal bare have en af dem væk :) så det er kun ham som er log ind som bliver vist frem på siden. altså med hans ID ellers må jeg lige arbejder videre på det i morgen når jeg kommer hjem.

Jeg tror bare jeg gå i seng da jeg orker ikke mere kode i dag ;) Tak for hjælpen endnu til videre :) men kigger lige videre på det i morgen :)

Misforstår man hinanden ?

@Jesper P , det ligner mere i mine øjne, at du prøver at få lavet et login script, og det kun er dem som er logget ind som skal se nogle menu punkter, er man ikke logget ind, skal man ikke kunne se nogen, og er man, har man adgang til de forskellige bruger-menu links.

Eller er det bare mig der slet ikke kan tyde hvad du prøver at forklare ??

Grunden til at den udskriver 2 links (hvis dette er en fejl):

Du har sikkert 2 brugere i databasen, og du udskriver det med en while-løkke. Det behøver du slet ikke.

Du kunne et eller andet sted bare inde i blog_indleag.php lave en begrænsning i din Query-forespørgelse istedet for at skulle bruge
id hver gang. Du kan istedet bare tjekke på

Fold kodeboks ind/udSQL kode 

Jeg håber at du forstår lidt af det, @Jesper

@daniele

Jeg har gøre sådan her ;

Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in C:\xampp\htdocs\ny\include\logud.php on line 7

Så kommer fejl frem på det her

Parse error: syntax error, unexpected '"', expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in C:\xampp\htdocs\ny\include\logud.php on line 22

altså den kode som du har skrevet :)

Misforstår man hinanden ?

@Jesper P , det ligner mere i mine øjne, at du prøver at få lavet et login script, og det kun er dem som er logget ind som skal se nogle menu punkter, er man ikke logget ind, skal man ikke kunne se nogen, og er man, har man adgang til de forskellige bruger-menu links.

Eller er det bare mig der slet ikke kan tyde hvad du prøver at forklare ??

Ja det tror jeg lidt :) men jeg vil gerne klare det samme med jer/dig da jeg gerne vil komme frem til noget rigtigt godt og positivet :)

Thomas jeg prøver igen at forklare dig det på en anden måde :)

altså bruger 1 prøve at log ind så top i toppen som du kan se på nogle af de tidlig billeder som jeg har sendt/link til dig eller andre. :) at i toppe er der Log ud og Bruger egen kun blog indlæg side til brugers egen ID som kun viser hans/hendes.. :)

Spørger hvis det er Thomas :)

DER I MODE FIK JEG KLART DET HER LANG TID KAMP OG HJÆLP FRA DANIELE!!!

takker mange gerne daniele :D

Indlæg senest redigeret d. 28.03.2012 23:06 af Bruger #17136
t