kun frem stille brugers ID

Tags:    php

Hej

Det er sådan at jeg skal have lavet sådan at brugere kan ret og slet osv.. i sine blog indlæg :) oppe i top af siden :)

hvor det er hans id altså(bruger1) som er der :) men som sagt hvis en anden bruger logge ind (bruger2)og så ser han kun hans id og ikke den anden brugers id :) altså (bruger1)

Håber du kan se hvad jeg mener med det ellers må du lige spørger mig ?

jeg har kigge på nogle af de andre sider hvor jeg har "næsten" gør det sammen, og der er ingen fejl.

Der er bare det ved det her problem at den er oppe i toppen altså op ved log ud funktion ;)

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

sådan her ser min kode ud :)

og der komme de her fejl frem :)

Notice: Undefined index: id in C:\xampp\htdocs\ny\include\logud.php on line 4

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in C:\xampp\htdocs\ny\include\logud.php on line 6

Tror nok det her er bedste at gå videre med eller tag videre her fra ;

men hvis jeg valg at gøre sådan her

kommer der ingen fejl men der i mode kommer der 2 frem af "blog indlæg" og jeg har kigge på link adr og de er ikke ens :)

Den skal jeg nok gør et eller andet ved sådan at den ikke køre igen og igen osv... :)

Håber du kan hjælp mig frem til at den ikke køre igen og igen.... :)

Det vil være super hvis du kun klare det på en god måde så jeg også lærte noget godt ved det her :)

46 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 22 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Grunden til at den udskriver 2 links (hvis dette er en fejl):

Du har sikkert 2 brugere i databasen, og du udskriver det med en while-løkke. Det behøver du slet ikke.

Du kunne et eller andet sted bare inde i blog_indleag.php lave en begrænsning i din Query-forespørgelse istedet for at skulle bruge
id hver gang. Du kan istedet bare tjekke på

Fold kodeboks ind/udSQL kode 

Jeg håber at du forstår lidt af det, @Jesper

Indlæg senest redigeret d. 28.03.2012 11:08 af Bruger #16025
Okay.

Kan se du sætter dit id, men at du kalder den $_SESSIOn['user_id'].

Så i denne fil

Skal du ændre linje 23 til

Du laver også en forkert SQL.

prøv at ændre den til

@dan
Hvad mener du helt præcis med din hentydning?
Tror han prøvede at være sarkastisk :)

Men for at prøve at forstå dit spørgsmål, så skal du lave en query, hvor du får den ønskede brugers data ud. Du kan så gemme brugerens ID i f.eks. en session, som du så bruger så længe at brugeren er logget ind. Her kan du så i dine kommentarer til et indlæg tjekke at brugerens ID fra sessionen matcher en af dem fra kommentarerne. Hvis de gør, kan du give ham tilladelse til at rette/slette mm.

Logud funktionen behøver ikke at have brugerens ID med, da du i log ud bare kan fjerne den session som brugeren har sat med metoden session_destroy() (tror nok den hedder dette :) ), og den vil så fjerne de sessioner som brugeren har sat.

Desuden skal du vist i den mysql_fetch_array() have to parametre, nemlig dine resultater fra din forespørgsel, samt MYSQL_ASSOC, for at fortælle at du vil benytte associationer i stedet. Den skal altså se således ud

Du kan vist også bare benytte dig af mysql_fetch_assoc() funktionen i stedet

Indlæg senest redigeret d. 27.03.2012 20:27 af Bruger #4487
Det kan jo ske.

Det vigtigste er det virker.

Hej Jesper.

Fint du fik det løst, men undre mig lidt over du vil gøre det på den måde.

Nu laver du faktisk dobbelt arbejde for serveren.

Du kunne jo bare link til blog_indlaeg.php og når du så kommer derind så henter du jo bare dem som passer med brugerens id, altså den du har sat i $_SESSION['id'].
Som jeg læser din beskrivelse er det nemlig i et admin område, altså hvor man skal være logget ind.

Læste lige lidt af dit indlæg - men er det sådan at hver bruger kun skal kunne rette/slette "sine egne" ting og ikke andres ?

Så det jo bare at gemme indlæg med brugerens navn/id. Så det kun er den med det id, der kan rette/slette.

oprettetaf = den bruger som har oprettet det. Og fremkald det tjek med if, om man er forfatter eller bare er en gæst der læser.

Kan du følge mig?.

Ellers skriv lige igen :)

Hvis du læser fejlen én gang til:
Fold kodeboks ind/udKode 

Dvs. at din ID ikke er sat i url-linjen.

Men forstår ikke helt hvorfor at du vil have id'et fra url adressen. Ved ikke om det bare er mig, meeeen..

Indlæg senest redigeret d. 27.03.2012 19:54 af Bruger #16025
Stop nu Daniele ... Det virker jo totalt genialt!

Læste lige lidt af dit indlæg - men er det sådan at hver bruger kun skal kunne rette/slette "sine egne" ting og ikke andres ?

Så det jo bare at gemme indlæg med brugerens navn/id. Så det kun er den med det id, der kan rette/slette.

oprettetaf = den bruger som har oprettet det. Og fremkald det tjek med if, om man er forfatter eller bare er en gæst der læser.

Kan du følge mig?.

Ellers skriv lige igen :)

sorry

Det som jeg gerne ville have ud af det her indlæg det var mest for altså at en bruger var log ind så... :) og så at der kun er "side link" men ens bruger id til link :)

spørger du ikke forstår mig eller lign :)

Tror bare at jeg tag den her fra ;

hvor det er hans id altså(bruger1) som er der :) men som sagt hvis en anden bruger logge ind (bruger2)og så ser han kun hans id og ikke den anden brugers id :) altså (bruger1)

Indlæg senest redigeret d. 27.03.2012 19:55 af Bruger #17136
t