Alternativ til document.write();

Tags:    javascript

Jeg har læst at document.write() er en dårlig ide og selv oplevet det hvor hele siden ryddes også skriver det mellem paranteserne... hvilket virker mærkeligt at den rydder hele siden.

Tag denne kode for eksempel hvordan skriver man lettest den uden at bruge document.write() ?
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Jeg kunne skriver sådan her i stedet for men ville gerne have hvis det var nemmere.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt -3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
@scootergrisen - Jeg vil anbefale dig at bruge jQuery i stedet. Det er så meget nemmere at arbejde med i stedet for almindelig javascript.

@Asker: Nu er JQuery ikke svaret på alting, og jeg synes nu ganske almindeligt javascript er udemærket.

@Scootergrisen: Jeg plejer at benytte innerHTML - tjek f.eks. http://www.tizag.com/javascriptT/javascript-innerHTML.php

@Mads - det har du helt ret i, men det er svaret på mange ting :)

Hvis det bare er til debugging kan du bruge console.log
Ellers vil jeg som allerede nævnt bruge innerHTML.

Se dit andet indlæg: http://www.udvikleren.dk/forum/37415/createelement()/

Det dækker samme spørgsmål.

Indlæg senest redigeret d. 27.03.2012 19:24 af Bruger #10216
Ja det kun godt være jeg bare skulle have samlet det i ét spørgsmål.
Jeg tænkte bare det var 2 forskellige spørgsmål så ville måske være lettere at svare på hver for sig.

Jeg vil gerne undgå at bruge jQuery. Det skal gerne være så simpelt så muligt da noget af koden er kode jeg skal vise på min hjemmesiden sådan at andre kan lærer af det.

Jeg kender godt innerHTML som jeg også viser i den anden kodeboks og det er sådan som jeg gør nu, men jeg tænkte om der var en endnu lettere/bedre løsning. Eventuelt så jeg slipper for at skrive <div> tagget i HTML.

Eventult skriv noget af jeres egen kode hvor i outputter noget til siden med en simpel måde.

Og det er ikke til debugging.

---

PS : Hvorfor modtager jeg minus karma for at skrive dette ?
Gider da ikke nogen mening.

Indlæg senest redigeret d. 29.03.2012 17:44 af Bruger #13010
t