Android, IOS og Windows Phones 7

Tags:    html css javascript java

Hej alle :)

Jeg har tænkt og tænkt i lang tid, men jeg synes ikke at kunne finde en løsning på mit problem, så jeg tænkte at jeg vil spørge jer :)

Mit spørgsmål lyder: Hvordan kan jeg lave EN "app" til både Android, IOS og Windows Phones 7. Ligesom Cut The Rope eller Angry Birds :)

10 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 16 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan evt også kigge på phonegap

ved at lave en mobil website, og benytte dig af html5. Evt. kig på appmobi. Hvis du så gerne vil have dine app til at føltes som native apps, med at de kan downloades igennem de forskellige markets. Så skal kan du lave en native app med et webview til din mobile website :)

Ellers, skriv i et sprog der kan kompiles til forskellige platforme, såsom c/c++. (Dette her er lidt mere avanceret, jeg ville foreslå at du benytter dig af html5, HVIS din app, har mulighedden for det)

Du kan deploye, som en native app.. Men de funktionaliteter, der ligger tæt ved systemmet, kan ikke benyttes af af appmobi eller phonegap indtil, at disse ligger klar i appmobi eller phonegaps api. Så, hvis det er nogle banebrydende nye teknologier, du skal benytte dig af, så skal du benytte dig af native kode.

Kan jeg lave det til en native app med appmobi & phonegap? :)

Phonegap bygger vist på en javascript motor, men helt native bliver den vist ikke (uden at vide det). Tror at der skal en lidt mere erfaren person til at svare på dette spørgsmål :)

Nu havde jeg jo tænkt mig at lave, fx et spil ligesom Cut the Rope & Where's my Water..

Hvordan har de lavet de spil? :)

cut the rope benytter sig af html5:

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

cut the rope benytter sig ikke af HTML/Javascript til de mobile platforms, der bliver der brugt "Native" sprog til vær platform.
deres Iphone version er der Ca. 15,000 linjer Object-C af kode uden libraries.

det er rigtigt der er lavet en version af cut the rope i HTML/JS men det er lavet til Desktop, og virker bestemt ikke ordenligt på en Mobil.

Hvad vil i så foreslå jeg begynder at læse på?
Hvis det ikke skal være cross-platform, så skal det være iPhone jeg skal lave et spil, som Cut the Rope, Where's my Water & Angry Birds.

Lige pt. er der fleste penge at hente på Iphone, men tro ikke det vil forsætte med at være sådan.

har på fornemmelsen at Android nok skal komme efter det.

t