forslag til at blocker en brugere eller gør så bruger ikke kan log ind på ...

Tags:    php mysql

<< < 123 > >>
Hej

det er sådan jeg vil gerne kun gøre sådan at bruger ikke ville kun for adgang til hjemmesiden f.eks hvis bruger har sagt eller skrevet noget som ikke skulle blive skrevet eller sagt. :) det er sådan at jeg har bygge rank system op ind på hjemmesiden :)

jeg sidde med en lille idé om at bygge det op via at klik på et link eller lign så bliver brugers blocker men så tænker jeg også lidt hvordan skal jeg så gøre at han/hun ikke er blocker. jeg gider ikke skulle gå ind i databasen hver gang og finder bruger..

Men håber du har en ide til at hvordan jeg kan bygge det op på :)

Jeg håber du har et forslag til mig eller en side hvor jeg kan tag noget derfra og bygge videre på eller lign ?

Spørger hvis der er noget du gerne vil vide :)

24 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 14 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Lær at før dine idéer ud i virkeligheden. Jeg synes at du poster alt for meget af den her slags tråde. Du ved jo hvad der skal laves, så hvad med at give det et skud, lav dit helt eget produkt.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Det har noget med din rank at gøre. Du skal rette den til ranken for admin-rank. Jeg mener at du nævnet at admin ranken var 2, så skal du bare rette den til:

Men hvis du vil beholde dit eget, så gør det. Så var det jo bare lidt spild at du spurgte om hjælp?

En anden ting du kunne gøre Jesper, lav et felt mere på din brugertabel som hedder blocked, sæt den til enum ('0','1'), hvis den er lige med 0 så er brugeren ikke banned, hvis den er lig med 1 så er brugeren banned.
Så kan du blot lave i din admindel et område hvor du kan banne forskellige brugere, og i din php del sætter du jo bare feltet blocked til.

I dit login-script tilføjer du et tjek der i løbet af login tjekker om du banned er lige med 0 eller 1, også kan du enten gå videre eller give brugeren en besked.

ja okay kan godt se hvad du mener ,, ;)

- Jeg tror også at jeg har fået en ide til hvordan jeg skal gør da jeg har kigge rundt på youtube og google lidt :)

Du kan bruge det her, eller det har jeg før brugt.

I Banned.html kan man evt, skrive som om siden ikke findes.

Du kan bruge det her, eller det har jeg før brugt.

I Banned.html kan man evt, skrive som om siden ikke findes.

altså jeg har lave sådan et rank system som er at admin har 2 og normal brugere har 1 men jeg skal have fundt ud af gøre sådan at normal bruger starte på på 1 og så vil jeg gøre sådan at 0 det er sådan at man ikke kan komme ind.. :)

det er lige pt det som jeg skal finde ud af Thomas Petersen :)

- Men jeg kan ikke helt se hvad du mener med det som du har lavet Thomas :)

Spørger lige hvis der er noget du vil vide :)

EIDT;

det som jeg tror at jeg skal have gøre eller lavet det er at når bruger opret en. så om man kan lave et eller andet med array eller lign som gøre at den går ind og give et tale f.eks normalt hvis jeg var opret uden at gøre noget så er den 0 men så om jeg kan gøre at den går ind og bliver 1 i stede for at være 0 :) om det er muligt at gøre det sådan der :)

jeg tror at jeg skal lave en variable eller lign :) ellers må i lige ret på mig hvis det er :)

Ny indhold

så jeg skal bare have den lave om fra 0 til 1 men ved ikke lige hvordan jeg skal gøre det

Loooool Fik selv løst problem sådan her ;

Indlæg senest redigeret d. 25.03.2012 15:48 af Bruger #17136
Så lav en if sætning der tjekker om man har den level ?

Eks:

if ($row['level'] == 1) :
echo "Adgang som admin";
else:
echo "Du er ikke admin";
endif;

@Jesper
Bare for at få det helt på det rene, så vil du både have en sikring på om man er admin eller bruger, samt du vil lave en blokerings funktion, der gør at du som administrator kan blokere brugere, og dermed blokerer deres adgang til siden. Har jeg ret?

#daniele jeps nemlig :) det er noget i den still :)

men jeg har lave sådan her mit blocker system

til dem som ikke skal være blocker ;

til dem som bliver blocker af admin

eller har du nogle god ide til hvordan jeg skal lave det ?

Forstår ikke din kodestil - altså du nævner if = 0 op til flere tjek, hvorfor ikke nøjes med een der tjekker, og tag det udfra den del - så undgår du at lave en masse arbejde for både SQL og webserveren - så de ikke skal sidde og tjekke 1000 brugere på en gang. :)

<< < 123 > >>
t