Hjælp til noget kode

Tags:    java

Hej kloge mennesker :)

Jeg er i gang med et lille skole projekt, men er støt ind i et lille problem. Jeg vil gerne skrive til en pdf fil via noget GUI og derefter skal den åbne pdf filen og så skal man så kunne se det man lige har skrevet i selve GUI'en.

Jeg har fået den til at skrive til pdf filen og åbne pdf filen. Men den viser ikke de ting man skriver i selve GUI'en. Altså fornavn, efternavn, adresse osv. Men hvis jeg åbner pdf filen efter programmet er kørt så står de ting der.

Håber der er en der kan hjælpe.

Fold kodeboks ind/udJava kode 

Indlæg senest redigeret d. 24.03.2012 18:10 af Bruger #17069
9 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 13 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kunne godt virke som om at du ikke får flushet alt output.

Prøv og gem en reference til din instans af PdfWriter og kald dens close metode i stedet for document's. Hvis det ikke virker så prøv dens flush metode.

Efter et ekstra kig på dokumentationen vil jeg foreslå du bruger document.close() først og så pdfwriter.close() bagefter.

Indlæg senest redigeret d. 24.03.2012 18:23 af Bruger #14645
Er du fuldstændig sikker på at den sti der bruges her:

Resulterer i den samme sti som du senere forsøger at åbne?

Jeg prøvede at genkonstruere det relevante og der virkede fint her :S..

Main.java

Udskriv.java

OpretKunde.java

Jeg kan ikke lade være med at svare .. min java-erfaring kan ligge på et lille sted .. men. Jeg slog Java-processes op på google

http://docs.oracle.com/javase/tutorial/essential/concurrency/procthread.html

Most implementations of the Java virtual machine run as a single process. A Java application can create additional processes using a ProcessBuilder object. Multiprocess applications are beyond the scope of this lesson.

... Hvis det er sådan for dit java-setup, så kan der måske være problem med at du stadigvæk er i én process-tråd samtid med du starter en ny?
Det hænger godt nok dårligt sammen med det symptom du beskriver ..

Kunne godt virke som om at du ikke får flushet alt output.

Prøv og gem en reference til din instans af PdfWriter og kald dens close metode i stedet for document's. Hvis det ikke virker så prøv dens flush metode.

Efter et ekstra kig på dokumentationen vil jeg foreslå du bruger document.close() først og så pdfwriter.close() bagefter.

Har du gjort det? Lyder som om du kalder close på din statiske klasse Pdfwriter i stedet for instanset, som Søren foreslog

Når du så skal lukke:

Indlæg senest redigeret d. 24.03.2012 22:06 af Bruger #16797
Når jeg prøver at bruge pdfwriter.close() kommer den op med følgende fejlmeddelelse:

Cannot make a static reference to the non-static method close() from the type PdfWriter

kan i prøve at give et eksempel er ikke helt med.

Mange tak for eksemplet! men kan ikke lige få den til det :/ Må lige sidde og lege lidt med det!

Søren Enevoldsen

Mange tak for hjælpen!!!!!

Nu virker det endelig!

t