Udvikling af hjemmeside

Tags:    php mysql

Hejsa.

Jeg er blevet bedt om at lave en hjemmeside for et pizzaria, som vil gøre det muligt for deres kunder at se deres menukort på deres hjemmeside, det er i sig simpelt nok.

Problemet ligger i at jeg ikke helt kan finde ud af hvordan jeg skal lave så de kan bestille forskellige pizzaer mm. men samtidig rette på fyldet på pizzaen.
Ordren skal så gemmes i databasen, hvor der er en computer der står på en bestemet adresse hele tiden henter ordrene ud og udskriver dem på sådan en lille printer som mange butikker anvender til kvitteringer.

Er der nogen der har en ide til hvordan jeg skal lave det.
Findes der noget open source jeg kan bruge eller skal jeg kode det hele op?

Den hvor den skal udskrive vil jo være noget med noget javascript der tjekker hvert 20. sekund eller ligende også opdatere hver gang i databasen at denne ordre er udskrevet.
Men hvordan får jeg koblet sådan en printer til? Kan dette blot klares via usb? Det skulle jo gerne være sådan at den ikke skal have en til at trykke på en knap før den printer ud.

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 17 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
"Skær pizzaen ud"...

Hver pizza er et produkt, med en række ekstrafyld som er prisbestemmende attributter.
Så antagelsesvis skal et produkt eksistere med en base pris, og derefter skal tilføres nogle attributter som ændrer prisen.

Et standard produkt kan være et base produkt med en række tilknyttede attributer, eller det kan være et nyt base produkt med sin helt egen pris.

I teorien burde en alm. webshop løsning fungere ganske fint.

Den sidste del, med automatisk udskrift kan du ikke blot klare med JS. Der skal du have noget server-side indover. Hvor server-side delen skal have tilkoblet en printer (enten direkte eller over netværk). Med din kode skal du så have fat i serverens printdriver. PHP har mulighed for at afvikle systemkommandoer.

Print fra Windows:

PHP PECL Pakke:
http://dk.php.net/manual/en/book.printer.php - Windows only

Shell commands:
'print' - Windows only.
'lpr' - Linux print client. Du kan finde ud af en masse informationer omkring printing fra Linux med en enkelt Google søgning.

Udover dette har Adobe indbygget noget printing funktionalitet i deres Reader. Derfor kan man gøre noget ala:
Fold kodeboks ind/udKode 

Læg mærke til at der ikke findes nogen miljøvariabel kaldet ADOBE_FOLDER og at du selv må finde adobe's sti. <file> er den pdf fil du vil have printet og \\server\printer er din printers share navn.

Hvis vi nu starter med at kigge på print delen.

Lige nu tester jeg på min egen maskine der har en printer tilsluttet trådløst.
Hvordan kan jeg så klare det i php?

Så kan jeg vel blot nøjes med at bruge js til at reloade siden efter x-antal sekunder?

Hvis vi nu starter med at kigge på print delen.

Lige nu tester jeg på min egen maskine der har en printer tilsluttet trådløst.
Hvordan kan jeg så klare det i php?

Så kan jeg vel blot nøjes med at bruge js til at reloade siden efter x-antal sekunder?

Hint: PHP behøver ikke at blive afviklet på en webserver.

En php-fil der kan printe og hvilket som helst form for cronjob, kan klare det.

Drenge det er meget muligt.

Jeg fatter bare ikke hvordan jeg skal få det til at fungere.

Min teori er sådan her:

Siden indlæses, der køres noget php som henter de data ud skal skal printes og disse stilles op for hver ordre.
Ordren printes via enten en netværks eller usb printer, denne er sat som default på maskinen.
Ordren updateres så den er sat til at den nu er udskrevet.
Der gåes videre til næste ordre.

Det er vigtig at den printer det på en side for sig selv hver gang.

Hvordan får jeg det sat op.
Det største problem ligger nemlig her.

Du kan ikke tvinge en automatisk ud printing via javascript. Det skal gøres som de andre siger, med serverside kode.

Er rimelig sikker på at det ville være muligt at lave et program, der autoprinter en hentet hjemmeside.

PHP serveren skal så bare huske at sætte ordre givet til det program som printet, når de bliver sendt, eller mere sikkert når programmet svare tilbage til serveren at den har printet.

t