opret dato i databasen

Tags:    mysql

hej

Lige nu prøve at jeg at lege lidt med database og det er sådan at jeg kun godt tænke mig at "find" hvornår bruger har opret sin profil eller hvornår han/hun sidste har logge ind på hjemmeside det kun være meget ret at vide for både mig og team :)

Fold kodeboks ind/udSQL kode 

Skriver hvis der er noget mere infomation i vil have :)

10 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kunne evt. lave en række i tabellen som er en datetime eller timestamp. Så vil den automatisk smide en datetime contra timestamp ind i tabellen ved oprettelsen af brugeren.

Du kunne indsætte en kolonne for dateCreated og lastLoginDate

Du kan så indsætte data for dette som du har behov for

Indlæg senest redigeret d. 19.03.2012 18:21 af Bruger #4487

- Daniele Buttigli Mener du sådan her;

Martin Hvad mener du helt med "dateCreated og lastLoginDate" hvordan laver jeg laver det ?

@Kim
Ja, noget i den stil :) - så hvis du skal have resultatet udskrevet på en anden måde på dit site, så kan du gøre noget lign. det her:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

@Kim
Ja, noget i den stil :) - så hvis du skal have resultatet udskrevet på en anden måde på dit site, så kan du gøre noget lign. det her:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Skulle den så vise på database hvornår den sidste har været online eller hvad?

Hej Kim.

Du opretter blot to nye felter på din bruger tabel i din database.
Så kunne din database se sådan her ud:

Så laver du i din login-formular der hvor du sætter din session eller cookie alt efter hvad du bruger, en update af din tabel hvor du sætter brugeren med det id der nu passer til det nuværende timestamp.

Hej Kim.

Du opretter blot to nye felter på din bruger tabel i din database.
Så kunne din database se sådan her ud:

Så laver du i din login-formular der hvor du sætter din session eller cookie alt efter hvad du bruger, en update af din tabel hvor du sætter brugeren med det id der nu passer til det nuværende timestamp.

Hvordan skal jeg lave den her ;

Sådan ser det ud :-)
http://localhostr.com/files/MVJZ61C/capture.png

Den skal du også lave som et timestamp. Det giver dig stor flexibilitet

Daniel Mautone Undskyld jeg spørger lidt halv dårligt men hvad mener du med flexibilitet

Når du anvender et timestamp i din mysql database så kan du når du henter det ud via fx php formatere outputtet som du har lyst til ved at anvende to funktioner (date() og strtotime()). Det var såmænd blot dette jeg mente

t