admin system skal gå over til en anden side

Tags:    php

Hej

det er sådan at jeg er i gang med at lave et log ind system som skal bestemme hvor brugere bliver sendt henne og kan for lov til at være henne :)

Fold kodeboks ind/udSQL kode 

Så har jeg valgt at bygge det op på i sql. altså det er sådan min database ser ud :)

Fold kodeboks ind/udSQL kode 

skal køre til at kun styr hvorfor en rank man er i.

og det er sådan her at jeg har fået hjælp af en ven til at lave den her men den er snart ½ år gammel og jeg har lavet nogle andre ting om osv.. :)

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

når jeg prøve at log ind så går den over til index.php

.. hvad er problem siden at den gøre sådan som den gøre?

31 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt -25 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in C:\xampp\htdocs\ny\godkendt.php on line 12

betyder at din mysql_num_rows modtager en boolean (true eller false) og den forventer en database ressource at tælle på, det sker fordi der er sket en fejl i din query.

prøv:
$userQuery = mysql_query("SELECT id,email,password,admin FROM brugere WHERE email='$email'") or die(mysql_error());

Indlæg senest redigeret d. 19.03.2012 17:38 af Bruger #3427

og så ser det sådan her ud ; http://localhostr.com/files/DkKu4pQ/capture.png

Giver ikke nogen mening for mig, normalt vil var_dump udskrive string(0) "" hvis den er tom. - så ved ikke lige hvorfor du får en blank side.

er du sikker på det er den rigtige side du kigger på? eller du har submitted din form, sådan den kommer ind i din første if, prøv evt at skriv:
var_dump($_POST); før din første if

edit:
din $_POST er ikke sendt med til den side du kigger på.

Indlæg senest redigeret d. 19.03.2012 17:30 af Bruger #3427
For #%%%!#¤¤%$$$ - og undskyld for det.

Du skrev selv:

I mit hoved betyder det, at den kommer ind i denne stump kode:

i stedet for denne stump kode:

Så jeg siger til dig, find ud af hvad der står i $error lige inden linjen if($error != "") og skriv resultatet herinde.

Okay Nu har jeg ikke vil læse alt sammen, jeg har kun læse nogle af de første osv.. så jeg ved ikke helt 100% hvad du har skrevet til ham eller lign. :)

Men kan du prøve forklare mig det på en god og stil og rolig måde så kan det være at jeg kan sige/forklare det over for jesper på en anden måde men stadig den samme måde :)

Hør nu her ;-) Jeg har skrevet hvad jeg synes at han skal prøve og han prøver det ikke. Citat fra mit tidligere indlæg:

Du skrev selv:

I mit hoved betyder det, at den kommer ind i denne stump kode:

i stedet for denne stump kode:

Så jeg siger til dig, find ud af hvad der står i $error lige inden linjen if($error != "") og skriv resultatet herinde.

Hvordan kan det misforståes? Jeg er måske en dårlig kommunikator, men jeg kan ikke forklare det på andre måder.....

Bare til info alle, så er Kim den samme som Jesper. Jeg har skrevet til ham i en PB og jeg lover, at jeg ALDRIG svarer på hans indlæg længere. Det gider jeg alligevel ikke stå model til!

Og så får man lige en sviner fra Jesper/Kim i PB:

det er fucking latterlig af dig!! DU SKAL GIVE MIG - for ingen ... MISBRUGE !!!... Fucking du er klam man ,.. jeg synes du er fucking klam og pisse klam at høre på!!?!!?!? Du er pisse klam!!!.

Og ja Jesper, jeg har givet "Kim" brugeren minus for at have spildt min tid på at sidde og svare på noget som bare var noget barnligt pis!

Indlæg senest redigeret d. 19.03.2012 20:19 af Bruger #9814
du skal huske at stoppe dit script efter du sender en header ellers udføre den stadig resten af scriptet.

kan du gøre ved at indsætte exit();

header("Location: index.php");
exit();

Har du ikke spurgt om nøjagtig det samme før?

Hvis den går til index.php må det betyde at $error ikke er blank som du tjekker på i linje 25.

Lav en ny linje før linje 25 hvor du udskriver $error.

Indlæg senest redigeret d. 19.03.2012 13:41 af Bruger #9814

Hvis den går til index.php må det betyde at $error ikke er blank som du tjekker på i linje 25. Lav en ny linje før linje 25 hvor du udskriver $error.

Hvad mener du helt?

Hvad indeholder $error når den kommer til linje 25? Udskriv den og find ud af det. For hvis den er alt andet end blank, kommer den aldrig ned i din else i linje 30.

Hvis den går til index.php må det betyde at $error ikke er blank som du tjekker på i linje 25. Lav en ny linje før linje 25 hvor du udskriver $error.

Hvad mener du helt?

Hvad indeholder $error når den kommer til linje 25? Udskriv den og find ud af det. For hvis den er alt andet end blank, kommer den aldrig ned i din else i linje 30.

så du mener at jeg skulle prøve at gøre sådan her ?

FEJL ; Parse error: syntax error, unexpected '{', expecting '(' in C:\xampp\htdocs\ny\godkendt.php on line 26

Indlæg senest redigeret d. 19.03.2012 13:28 af Bruger #16353
Nej, du skal gøre det jeg skrev i mit første svar.

t