Søg på side i array, uden at forlade siden

Tags:    javascript php html

Hej alle

Jeg er igang med at lave en simpelt side, hvor jeg gerne vil have sådan en søgefunktion hvor man ikke forlader siden. Det skal ligge i et array, hvor man siger i array'et.

Hvordan kan man dette? :)

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Enten skal du implementere det via AJAX, så det er JavaScript der laver dit kald og henter data fra PHP.

eller

Du skal have dit array over i JavaScript og lave det hele i JavaScript.

Du skal som Jens siger have dit PHP array over i JavaScript. Du kan eventuelt bruge json_encode til, at få det printet ud som en javascript string.

På den måde kan du lige som i PHP lave et opslag i det der nu i JavaScript vil være et object.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Indlæg senest redigeret d. 19.03.2012 12:24 af Bruger #17081
Jeg har tænkt på at lave det i Javascript, men hvordan kan jeg gøre dette??

hvordan har du dine elementer i arrayet ? Hvis det er strings kan du bruge indexOf.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Indlæg senest redigeret d. 19.03.2012 08:22 af Bruger #17081
Sådan her:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Jeg vil gerne have at den finder fx Cirkel og så viser et link med http://www.google.dk :)

Det der er et PHP array, hvis du vil have javascript skal søge i det skal du udskrive det som et javascript array, javascript object eller som en dom liste af en art.

Indlæg senest redigeret d. 19.03.2012 06:39 af Bruger #5620
En anden måde kan være at bruge json_encode.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Indlæg senest redigeret d. 19.03.2012 13:25 af Bruger #10216
@Michael ... det er også det jeg foreslår, jeg skrev bare ikke PHP delen. Jeg tænkte det var bedre, hvis han selv lavede lidt arbejde også, det ville han få mere ud af :P

Indlæg senest redigeret d. 19.03.2012 14:32 af Bruger #17081
t