Update mysql problem

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej allesammen.

Jeg arbejder i øjeblikket med en update form, hvor der er kommet lidt problemer i vejen for mit arbejde.

Jeg har en form med 2 felter, det ene er et input="text" felt, som hedder headline, og et andet textarea felt som hedder content.

Jeg forsøger at opdatere begge felter når jeg trykker submit, men af en eller anden årsag virker det ikke.

Er der nogen som kan hjælpe mig med dette problem.
- Kort fortalt:
Begge forme skal opdatere til min mysql server, når jeg trykker submit, med det indhold jeg nu har skrevet i felterne

Har tilføjet min kode nedenfor:

Her er lige en opdateret version af mit kode, er der nogen som kan komme med en helt ny, eller komme med rettelser som virker.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

På forhånd tak.

Beklager min måske lidt indviklede artikel, håber nogen kan hjælpe mig med problemet

Indlæg senest redigeret d. 15.03.2012 15:04 af Bruger #16906
12 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
@Kasper, nej jeg kan ikke lave det for dig.

For at kunne lave det her skal du bare kende til POST data og evt deres modpart GET data. POST bliver submitted fra forms, og GET bliver givet via querystring (fx index.php?side=forside -> $_GET['side'] -> 'forside').

Hvis du har id'et i querystring skal du bare hente den derfra, ellers skal du sætte den som et hidden-input i din form. Jeg kan ikke ud fra det kode du har postet, se hvad der er mest hensigtsmæssigt.

Og så tjekker du bare om der er et id givet og om der er sendt data via post med en if sætning. Hvis der er det, så kører du din update sql-query.

Der er ikke brug for andet - ikke nogen select statements, ikke nogen loops.

Kunne du bruge det?

<< < 12 > >>
t