Update mysql problem

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej allesammen.

Jeg arbejder i øjeblikket med en update form, hvor der er kommet lidt problemer i vejen for mit arbejde.

Jeg har en form med 2 felter, det ene er et input="text" felt, som hedder headline, og et andet textarea felt som hedder content.

Jeg forsøger at opdatere begge felter når jeg trykker submit, men af en eller anden årsag virker det ikke.

Er der nogen som kan hjælpe mig med dette problem.
- Kort fortalt:
Begge forme skal opdatere til min mysql server, når jeg trykker submit, med det indhold jeg nu har skrevet i felterne

Har tilføjet min kode nedenfor:

Her er lige en opdateret version af mit kode, er der nogen som kan komme med en helt ny, eller komme med rettelser som virker.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

På forhånd tak.

Beklager min måske lidt indviklede artikel, håber nogen kan hjælpe mig med problemet

Indlæg senest redigeret d. 15.03.2012 15:04 af Bruger #16906
12 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du henter ikke data fra POST arrayet på noget tidspunkt...

Du looper over information du trækker ud fra en database, og samme oplysninger som du trækker ud bruger du til at opdatere de samme rækker. Selvom du kører din kode, sker der ingen ændringer af databasen, blot en masse overflødige updates.

Du skal sende de oplysninger du skal bruge til at opdatere rækken fra formen. Så du skal udover de to tekst felter også sende et ID - enten via querystring i action eller via et hidden-input felt.

Og så skal du kun køre én query - ikke nogen tossede loops!

Indlæg senest redigeret d. 15.03.2012 15:30 af Bruger #17015
$headline = $_POST['headline'];
$content = $_POST['content'];
før £query = mysql_

?

Du har skrevet content og ikke $content.

Det er en mindre fejl, havde jeg selv set, men problemet er jo ikke dette. !

Indlæg senest redigeret d. 15.03.2012 14:59 af Bruger #16906
Det er en mindre fejl, havde jeg selv set, men problemet er jo ikke dette. !

Beklager hvis der var snavs på min krystalkugle. Men "Jeg forsøger at opdatere begge felter når jeg trykker submit, men af en eller anden årsag virker det ikke" er lidt vag.

Hvordan virker det ikke? Bliver et eller ingen felter opdateret? Får du nogen fejlmeddelse? Har du tjekket om det er en sql fejl? echo sql-linjen? Er der checked for specialtegn?

Skal jeg antage at du har sat variablerne og oprettet forbindelse til databasen?

Sker der noget i din header som har yderligere relevans for os?

Vil du poste noget mere/eller hele kode?

Jeg får hverken nogen fejlmeddelelser, og den er forbundet til min mysql database, det ligger dog længere oppe i min php kode, men er forståelige årsager bliver det bare ikke vist.

Det som vist er hele koden men kan vise dig/jer, hvordan min form ser ud, og så kan se evt se den udfra dette.
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Ved ikke om det er til nogen hjælp, men når jeg udfylder felterne og trykker submit "gem" så ville jeg gerne have at den gemmer begge felternes indhold i min database.

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det bedre. :'(

Kan du forklare mig, nogenlunde hvordan og hvor jeg skal gøre dette ?
- jeg har før fået det til at virke, men man kan ikke altid bruge noget gammelt kode som virkede, åbenbart.

Netop derfor jeg spørger om hjælp, da jeg ikke kan se hvad fejlen er, når det før har virket.

Din form submitter post-data til dit PHP script. Det læser du gennem POST arrayet og bruger navnet på det input-felt som key. For eksempel $_POST['content'] for dit textarea. Du henter ikke noget af det data der er submitted med formen uden at bruge _POST.

Tænker du på:

Så skal det bare ligges det rigtige sted.
- men du kan vel ikke lave en hel løsning til mig.

Hvis du blot bare skal poste ny tråd /lign. så er id ikke nødvendigt.
Det kun nødvendigt hvis du skal svare på en tråd, for at finde frem til den tråd svaret skal gemmes til.

Men brug
$headline = $_POST['headline'];
$content = $_POST['content'];
før inputning i database.

Eks.

Fold kodeboks ind/udKode 

Nu kan jeg godt se jeg misforstå dig, du skal have det updated (ret info og gem i samme id).

Så skal du blot hente det ned, med input, og update.

Så prøver vi med update.

Fold kodeboks ind/udKode 

Har ikke testet det. Prøv.

Husk at fang idét.
<a href="dinfil.php?id=1">Redigere</a>
Der kan du hente det id du vil redigere i, ved at hente det id og erstat med 1 med $row[id] el. lign.

Indlæg senest redigeret d. 15.03.2012 16:08 af Bruger #17118
<< < 12 > >>
t