Kære udviklere,
Nu har jeg endelig sprunget mig ud i det. Jeg er igang med at læse lidt op på Java programmering, som jeg syntes er utrolig spænende.
Jeg har erfaring med php mm. og er igang med at uddanne mig som asp.net c# programmør. Men vil gerne lære lidt ved siden af.
Jeg læser
Martin Rohwedder's tutorials, som virker rigtig god. Sådan lærte jeg OOP i PHP programmering.
Jeg har downloadet og installeret NetBeans IDE med JDK. Jeg har startet med en simpel "Hello World"-klasse/funktion:
HelloWorld.java
- public class HelloWorld
- {
- public static void main(String[] args)
- {
- System.out.println("Hello World");
- }
- }
Det burde jo virke fint. Når jeg, i NetBeans, trykker på Ctrl+F5 eller Alt+F6 så skal den jo debugge. Det ser også ud til at det kommer noget ud af det, men den burde jo et eller andet sted udskrive "Hello World" nede i bunden - det står der ihvertfald i tutorialen.
I Martin's tutorial afprøver han koden i Notepad/Notesblok og åbner den igennem Commandoprompt (CMD). Det kan jeg ikke uden at vælge hvilket program jeg vil åbne det i. Så jeg er lidt lost.
Jeg vil jo helst gerne bare kunne debugge den i NetBeans. Det ville være smartest - syntes jeg selv.
Håber at der er nogle der kan hjælpe!