Jeg mangler lidt sparring omkring dette klassediagram som er en del af mit afgangsprojekt på min efteruddannelse. Jeg kan kun modtage vejledning og ikke direkte diskussion om indholdet og jeg laver det alene. Så derfor spørger jeg her :-)
Projektet er fra idé til implementering og er en webapplikation hvor en eksisterende bruger kan oprette købs- og salgsannoncer. En annonce kan indeholde et pre-defineret fabrikat. En bruger kan selv bestemme om der kan oprettes kommentarer til annoncen.
Mit analyse klassediagram kan ses her:
http://i39.tinypic.com/34h6upt.jpgJeg har overvejet om Annonce skulle være abstrakt og indeholde subklasserne købsannonce og salgsannonce, men da forskellen kun er en egenskab på Annonceklassen har jeg ikke fundet det nødvendigt.
Fabrikater kan kun vedligeholdes af en administrator.
En bruger kan enten være bruger, moderator eller administrator. En moderator kan inaktivere annoncer og slette kommentarer. En administrator kan det samme som en moderator + vedligeholde fabrikater.
Men jeg er i tvivl om man i dette meget tidlige klassediagram også beskriver sammenhænge mellem f.eks. Administrator og Fabrikat som i kan se jeg har lavet. Det skal ligesom vise at kun Administrator kan vedligeholde dem. Men er dette korrekt?
Jeg har ikke oprettet controller-klasser, men i stedet lader jeg klasserne styre hændelserne selv. F.eks. forestiller jeg mig, at en annonce opretter "sig selv" ved at lave en:
- Annonce nyAnnonce = new Annonce(parametre til constructoren);
Og andet input til det er velkommen :-)
Indlæg senest redigeret d. 12.03.2012 18:28 af Bruger #9814