Hej Thomas
Skide fedt du vil igang med at lære at programmere. Et godt valg at starte med c#, da det er forholdsvis let at lære. En stor del er matematisk orienteret, så hvis du har det let på den front er du allerede fra start godt på vej.
Bøger er gode... hvis man gider at læse dem. IMO så er videoer bedre, specielt i opstarten. Det du har brug for at lære til at starte med er de grundlæggende principper og tankegangen i sproget. For mig var det langt nemmere at lære at forstå hvad classes, encapsulation, methods, fields, constructors osv... osv... indebærer igennem video tutorials. Hvor en person let kan forklare det ved at trække paralleler til nogle virkelig eksempler.
Efter jeg havde fået det grundlæggende på plads var det langt nemmere at læse sig til resten. Det gode ved bøger efterfælgende er at det er let at slå op på noget specifikt, som man måske ikke helt har forstået i dybden, men det er noget du skal bruge i dit program.
Den serie af video tutorial jeg klart kan anbefale er:
http://www.learnvisualstudio.net/series/visual_csharp_2010_express_edition_for_absolute_beginners/Det koster penge.. men det gør bøger også.... Og ligesom bøger kan det sikkert også findes gratis på nettet.
Indlæg senest redigeret d. 20.03.2012 00:22 af Bruger #17108