Tags:
programmering
Hej udviklere,
For en måneds tid siden testede jeg fra hukommelsen om det stadigvæk er ganske vist, at man uden videre kan lave html ved at omdøbe en notepad.txt til .html. Det er jo den rene magi! Osse css og js kán, herligt.
Lessee .. hvad med vb og cs. Hille-mænd osse de er goe' nok.
.. Så kommer jævlen op i mig .. hmmm, hvor langt kan man så gå på den måde?
Jeg prøver at åben en project-file ind i notepad. Den er med på dét og viser en xml. Der må godt nok være mere til det end xml, for ved almindelig 'åben'-klik bliver Studio Express åbnet.
Solution-filen kan osse, men virker ikke særlig interesant.
.
Ved kodning i Visual Express bliver der genereret en del filer og mapper. Men for en form-applikation der ikke kræver læse/skrive-rettigheder eller hviler på eksotiske biblioteker kan man pille .exe'en ud af bin-mappen, distribuere og fyre af uden videre hensyn.
.
Det er selvfølgeligt naivt at spørge, om det nu ér så alvorligt det der skér mellem .cs'en og .exe'n ... altså, .cs'en har alt den kode der skal bruges i 'mit' program, og .exe'n ér virkeligørelsen af programmet.
Så er mit endelige spørgsmål: hvor lidt kan man slippe afsted med at håndskrive for selv at håndtere bindeleddet mellem .cs'en og .exe'n ?
@Gustav
Måske er det flueknepperi, men hvordan et sprog eksekveres har altså intet med sproget at gøre, for der er som sagt intet til hinder for, at man fortolker C eller compiler Java hele vejen til native.
Det er det, jeg forsøger at påpege.
Du har ret i, at der ikke er noget der forhindrer dig i at bruge sproget uden for den kontekst det er designet til. Du kan skrive en C fortolker eller en C# compiler. Men som udgangspunkt, så er C stadig et sprog der bliver compiled, C# bliver JIT compiled og PHP bliver fortolket.
Diskussionen er skudt langt over, i forhold til det oprindelige spørgsmål.