Sæbekassebil skriver:
For selv at skrive "bindeleddet" mellem source coden og den eksekverbare file, skal man som regel have et indgående kendskab til hvordan computer hardware fungerer. Umiddelbart er dette led noget som vi programmører lader andre specialiserede programmører bekymrer sig om, mens vi bekymrer os om at skrive ordentlig kode til disse compilere.
---------
Sæbekassebil,
Du møder så mange newbies at jeg godt forstår din respons. Jeg skulle måske have nævnt, at jeg har en del års hobby-erfaring.
Jeg har skyet væk fra C++, fordi jeg synes at det er svært at komme til tåls med uden det helikopter-overblik man skal have for at jongelere med to filer (h & ccp) processor-directives, kompilation, linking osv osv.
Men, dét tilside - hvis en editor er go, så er der meget mindre at holde styr på .. imod, at man 'binder' sig til editoren.
Efter lang tilløb skrev jeg 15000 linjer for directx.3d i vb. Og døde efter næste win+studio install. Jeg ved stadigvæk ikke, hvorfor jeg mistede adgang til directx.3d, men det var slut med at udvikle videre med mit udgangspunkt. Den oplevelse har givet mig et noget køligt forhold til specifikke editorer.
.
Skal jeg forstå dig sådan, at hvis du var lærer, så ville du osse tilskynde dine elever til at finde gode editorer til html, css, javascript, php og C# så de kan slippe for at tage stilling til den kode der bliver genereret?
Jeg må tilstå at jeg bliver noget spids i tanken når påståede C# studerende som arbejder i Studio kommer her og spørger, uden at konsultere den omfattende hjælp de allerede har adgang til.
.
Bort set fra C++ synes jeg du har ret i at mit indlæg er på kanten, men det kunne da godt være at der er én som ville finde spørgsmålet udfordrende.
// edit
Søren;
Hvor er karma-knappen!
Du rammer hammeren lige på sømmet ;o) big smile
Indlæg senest redigeret d. 10.03.2012 14:21 af Bruger #17086