Hjælp til konvertering af C# til PHP

Tags:    php c# webservices

Jeg har brug for at få konverteret nedenstående C# kode til PHP.

Er der noget der har lyst til at give det et skud?
Dusør gives gerne hvis det kan fremskynde processen, så byd ind hurtigst muligt.

På forhånd tak!

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der er heller ikke rigtig udfordring i den enkelte kodelinje ;O/
Nå, spøg til side og skræmt væk

Christian,
Jeg har 3 ugers erfaring .. og hvad rækker det? men

en php variabel er uden videre en specialized.value-pair list som ikke kræver initialisering .. i min bedste overbevisning .. så

Specialized.NameValueCollection JournalList = new ... kan skrives
$JournalList

if og loops, er langt hen ad vejen med syntaxen som du kender det, mens der er lidt med exceptions som jeg ikke kan råde om

jeg tror ikke du kan forvente at nogen kan håndtere dette:
com.openaccesskey.publisherservice.OAKPublisherService OAKService = new com.openaccesskey.publisherservice.OAKPublisherService();

Kan jeg gå ud fra, at php-koden skal være af formen

<?php
.. kode
echo $resultat;
... kode
?>

/edit/

$msg=explode("_",$regMessage); tager en komposit string ($regMessage) og splitter den.
$msg er så et array med de sub-strings der ligger imellem '_'

Hvad med den overordnede struktur? .. php-koden .. som jeg forstår det .. vil være aktiv i et respons på et request der kommer et sted fra .. og som resultatet skal returneres til? php'en skal vel ligge på en server som er et andet sted end hvor du ellers vil eksekvere din C#-kode fra?
/edit/

Indlæg senest redigeret d. 01.03.2012 11:43 af Bruger #17086
Der er jo reelt set ikke særlig mange linier kode. Hvorfor konverterer du det ikke selv?

Jeg leder egentligt efter en der kan konvertere det hele.

Anyone?

Hvis det er den respons du kan gi på relevante spørgsmål, så held og lykke.

Hej Carsten,

Koden er eksempel som ikke skal eksekveres, men rettere give modtageren en ide om virkemåde, så hvis ikke det kan lade sig gøre uden at tage den overordnede struktur in mente må jeg jo lade den ligge.

Tak for din tid.

Jeg tænker på, om dit C# er klient-kode eller server-kode. Php er serverkode og konvertering er som sådan ikke nødvendig. Men det vil sikkert være en anden sag, hvis det er klient-kode.
Jeg har kun arbejdet med C# i klient-kode, så jeg er uvant med at tænke anderledes.

Det vil nok ende med at blive klientkode da logikken skal ligge bag en form.

/edit/
du mener C# er klientkode, ik? .. ellers er mit svar nedenunder uden mening
/edit/

Det er dét der vil påvirke 'udseendet' af php-koden. Setup'et er så, at du pinger din server .. den pinger services'en ... altså, der er indlejret to requests inden i hinanden.

Jeg kender nednu kun php i forbindelse med klient-requests. Requests kommer i requst/respons-pair .. så, dit ping fra din pc til din server overlever måske ikke pinget fra serveren til services'en sådan at du kan blive nødt til at skrive nogle midlertidige filer med de forskellige responses.
- ingen garanti for at det er korrekt! -
Fil-in/out er tilgengæld nemt.
Jeg er ikke sikker på, hvordan et request fra serveren vil se ud ... det er det der gemmer sig i:
com.openaccesskey.publisherservice.OAKPublisherService OAKService = new com.openaccesskey.publisherservice.OAKPublisherService();

Jeg er lige blevet færtig med et setup, hvor jeg sætter min klient til at pinge med korte mellemrum for at checke at der er kommet 'nyt'.

Men .. en mere erfaren skulle kommentere på, om der kan indlejres requests-pairs inde i hinanden, for det kunne være nemmere.

/edit/
jeg kan ikke få sammenhæng i, at php skulle eksekvere på klienten ... det er udenfor noget jeg kender til
//

Indlæg senest redigeret d. 01.03.2012 15:06 af Bruger #17086
t