At lave det med versionsstyring er jo en tredje løsning. Evt paret med FSEvents med git commit -a -m "blabla". Det virker noget simplere. Jeg vil helst ende med en løsning som ikke kræver andet end at jeg ændrer i filerne før de går live - derfor tænkte jeg uden om versionstyring og fit i første omgang. Drømmen er jo et NFS som interface til en database implementeret i Node.js - meeen - det er måske lidt meget at lægge i et hobby projekt.
Forslag til meta-data er cool. Både YAML og JSON er solide værktøjer. Men jeg har faktisk en anden idé.
Titlen på filen, kunne indeholde titlen på dokumentet.
Filer på posix systemer har allerede metadata om sidste ændring af filen (mtime/ctime) som nemt kan tilgås (fx filemtime() i php) - der mangler bare en måde at finde oprettelses dato, og så er der faktisk al den meta info jeg har brug for...
Men oprettelses dato er ikke standard i posix - OSX tracker det, FreeBSD 5.0 gør også - men min vps kører debian, og der gør den vidst ikke. I hvert fald ikke som default... Nogen idéer?
Edit: Den nemme løsning er at lægge creation date i fil navnet. Så syntaxen er noget lig dato i unixtimestamp - titel.md Men det er jo ikke elegant og automatisk. Det kunne lægges ind i FSEventet som skulle committe og pushe ændringerne - så det tjekkede for filer der ikke startede med unixtimestamp og tilføjede et.
Edit 2: Man kunne også bare droppe det med automatisk synkronisering. Og det åbner jo for at man bare bruger git. Men det er for nemt. Så endnu et alternativ, for at gøre det endnu mere mobilt: En app som tjekker indholdet af mappen, og sender filer, som ikke allerede er sendt, til serveren. På serversiden skal der så være en lille catch-app, som lægger filerne i en database eller noget lignende. Evt kan man så kopiere git og give hver fil 2 hashs, et hash for selve filen, og det hash filen havde før sidste ændring... Så er man ikke engang afhængig af at have shell adgang til serveren :-)
Indlæg senest redigeret d. 29.02.2012 22:15 af Bruger #17015