Er der nogen måde man kan spørge hvis a er imellem 2 og 5?

Tags:    java

<< < 12 > >>
Hej! Når man skal lave en if sætning, og betingelsen er: "a < 10 && a >
0", er der ikke en måde man kan skrive hvis a er imellem 0 og 10, istedet for at gøre det på den lange måde?

Og når man bruger java.util.Scanner klassen, er der så en måde man kan generate et random tal imellem fx. 100 og 1000 uden at man skal bruge if løkker?

18 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nej vil gerne have forkortet det :D

Nej vil gerne have forkortet det :D

Jeg kan ikke forstå hvorfor du gerne vil have det kortere end a < 10 && a >
0.
Den er da på ingen måde lang og det er ikke fordi at din kode bliver meget kortere eller mere pænere hvis du kunne skrive det kortere.

Hvis du gør det, så(tror jeg) at den vil genererer et tal imellem 0 og 20.

Indlæg senest redigeret d. 28.02.2012 22:04 af Bruger #16945
Det gør den ikke. Prøv at læse koden.

nextInt(10) giver dig et tal mellem 0 og 10. Derefter lægges der 10 til. Nu har du et tal mellem 10 og 20.

Hmm... Det ser ud til at virke.. Mange tak!!! Thumps op Mads Ravn! Nu jeg tænker over giver det jo meget god mening, det ville jo kun være imellem 0 og 20 hvis der stod + 10 inde i parameret...

Jeg er slet ikke god nok til java, der er lidt af det der jeg ikke forstår..

Jacob Rohde,
Nej, det tror jeg ikke. Jeg har i ét eller andet sprog (processing) set en number=confine(bot, number, top) .. eller noget i den retning.

..øh, ved nærmere eftertanke:
funktionen giver number=bot, hvis den er nedenunder intervallet, og =Top, hvis over.

Indlæg senest redigeret d. 29.02.2012 13:39 af Bruger #17086
Hvis du gerne vil have en metode, som er rimelig nem, at benytte så kan du jo altid lave en, som det også er nævnt her i tråden: her er mit forsøg på at lave en metode, der tjekker om en integer værdi er inde for de givne område.

Fold kodeboks ind/udJava kode 

<< < 12 > >>
t