Ja det er muligt... Hvis det er til android, så har den en livscyklus, som den kører efter hver gang den kører en applikation. Du kan se en illustration af android applikationers livscyklus her -
http://developer.android.com/images/activity_lifecycle.png.
Som du kan se på den, så har den en status der hedder onCreate(). Derefter har den en status der hedder onStart(), for til sidst at have en status der hedder onResume(). Denne onResume() er en der let springes hen over ved den første kørsel af programmet, da onCreate() og specielt onStart() har været der. Programmet kører nu. Skulle der af en eller anden grund ske det at en anden person ringer til dig, midt i dit spil, vil cyklusen for din appliaktion gå ind i onPause() cyklussen. Der vil den blive indtil at du vender tilbage til dit spil/applikation. Når du gør dette går den direkte tilbage i statusen onResume(), hvor den så kører videre med dit program.
Måden dit spil så vil kunne virke på, er som Kenneth siger at stoppe timeren, når applikationens status er i onPause(), og starte timeren igen, når den er i statusen onResume().
statusen onStop() og onDestroy(), siger lidt sig selv, men der er en mulighed for applikationen at genstarte ved onStop() statussen, og derved gå til statusen onRestart(). Statussen onStop() kaldes f.eks. af din applikation, når du skifter til et nyt skærmbillede inde i din appliaktion, og onRestart() kaldes, når du vender tilbage til dit tidligere vindue. onDestroy() kaldes selvfølgelig, når du lukker din applikation.
Efter al denne teori, kan du vil bare udlede at
JA, Det kan godt lade sig gøre. Er rimelig sikker på at en lignende struktur gør sig gældende for windows phone og iPhone apps.
EDITfandt lige dette for
windows phone 7 og
iPhone - Det viser dog ikke lige så godt som android, hvordan cyklusen er for en app, men de kan pause og resume, hvis nødvendigt
Indlæg senest redigeret d. 28.02.2012 23:42 af Bruger #4487