/edit/
Dan .. jeg har ændret mappe-permissions. Og det ser ud til at virke. Jeg har desværre givet dig 'karma', men du skulle have nogen flere
/edit/
Hej Dan,
.. hvad er 'public_html folderen'?
-filemanager- viser (overraskende nok) mapper og file som jeg har adgang til på serveren. Det begynder med 'mappen' mitDomaine.net. Jeg har lavet en folder til de filer jeg bruger til lige den side jeg arbejder med.
.. Jeg har prøvet at ændre på folder-permssions, men så måtte jeg have pc-1.hjælp, fordi alle permissions nulsatte sig og kunne ikke ændres igen. Så, det går jeg lige lidt forsigtigt med.
Tror du, at jeg kan sætte no-read på en undermappe og forvente at min php-kode (udenfor folderen) alligevel kan læse, men ikke andre? Det lyder som det jeg har brug for.
Om filtype .. jeg har tænkt på, om jeg kan lave det hele binært, altså skifte fra 'clear-text' til at kommunikere i bits&bytes. Men, det vil dybest set være at acceptere at kodeskrivningen er en del af en 'gemme-leg', og bits&bytes løser ikke problemet, men gør det bare mere besværligt. Det er det argument jeg bruger for 'ikke' at lære C++ (det er perfekt til at gemme sig i, men bøvlet).
Carsten
note:
Jeg burde tilføje, at de iagttagelser jeg har gjort om file-access er noget usikre af følgende årsag: -filemanager- er et vindue åbnet i Chrome .. lige som siden på hotellet hvor jeg starter log-in til -filemanager- .. og lige som 'home'-siden på min hjemmeside osse er et browser-vindue ved siden af de andre. Når jeg har logget ind på -filemanager-, så er det vel tænkeligt, at de specielle permissions der gælder for dette vindue nu osse gælder for de andre vinduer? Hvis det er tilfældet, så er min iagttagelse af at jeg kan læse en 'note.txt' ved at google mig til den i et andet chrome-vindue ikke nødvendigvis udtryk for, at filen i almindelighed er tilgængelig. Jeg vil checke det senere, men jeg har vist erfaret, at det er sådan.
Indlæg senest redigeret d. 29.02.2012 17:58 af Bruger #17086