Tillad kun danske ip-adresser?

Tags:    ip-adresse

<< < 12 > >>
Jeg er i gang med et site hvor det udelukkende er ip-adresser fra Danmark som må oprette en bruger. Selve det tekniske omkring at tjekke ip-adressen har jeg styr på. Og jeg er også klar over, at man kan fuske gennem en proxy, men det skal i heller ikke forholde jer til :-)

Så spørgsmålet er, kan man abonnere på en database eller webservice, hvor danske ip-adresser er angivet eller er der et reelt mønster i ip-adresserne som man kan forholde sig til?

15 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Sproget er meget værre at validere på, end beregnet land ud fra ip-adressen. Så er der mange som bliver udelukket i Danmark ;-)

Sproget er meget værre at validere på, end beregnet land ud fra ip-adressen. Så er der mange som bliver udelukket i Danmark ;-)

ja du har nok ret i der flere med andet sprog end udenlandsk ip, ved der er kunder ved fullrate der har haft tysk ip.

jeg testet http://api.hostip.info/country.php?ip=<ip> som du selv linket til, og virker fint her.

ved ikke lige hvad du ellers kan gøre

fandt det her
Fold kodeboks ind/udKode 

skulle være de danske ip-ranges. men om det passer kan jeg ik stå indenfor =)

Danmarks Radio bruger det i deres netradio. Nogen der kender nogen derfra som kan fortælle hvordan de gør? Jeg betaler gerne for hvert opslag, bare det fungerer i næsten 100% af tilfældende.

Danmarks Radio bruger det i deres netradio. Nogen der kender nogen derfra som kan fortælle hvordan de gør? Jeg betaler gerne for hvert opslag, bare det fungerer i næsten 100% af tilfældende.

kan godt tilgå DRs netradio her fra (Portugal)

edit:
kom til at tænke på det må da være muligt at finde host ud fra IP og så se om det er en dansk ISP, måske en anden løsning end at finde land ud fra ip.

Indlæg senest redigeret d. 27.02.2012 17:00 af Bruger #3427
IP2Location ( http://www.ip2location.com ) har en database man kan abonnere på. Det er sjældent jeg har været ude for den har placeret folk forkert, og hvis det endelig sker er de ret flinke til at opdatere databasen.

Indlæg senest redigeret d. 27.02.2012 17:56 af Bruger #3275
<< < 12 > >>
t