Ok, prøver lige at rode med det :-)
Håber at det er i orden at jeg vender tilbage hvis alt kikser for mig.
Update:
---------------------------
Ok, jeg tror der er lidt fremskridt :-)
Altså kun lidt fremskridt. Men lidt er bedre end ingen fremskridt.
Jeg har nu lavet en forespørgelse som hedder:
- $data = dbarray(dbquery("SELECT * FROM `begivenheder` WHERE $list_day = 17 AND '$this->month' = 02 AND '$this->year' = 2012"));
Og med en
$data['begivenheds_title']; så skriver den ganske rigtigt teksten i db i feltet udfor den 17. februar 2012.
Jeg har skrevet 17, 02 og 2012 i forespørgelsen fordi jeg har jeg lagt datoen ind således her:
2012-02-17. Men jeg kan ikke rigtigt finde ud af at kun tage f.eks. datoen (den 17.) ud af feltet til brug i forespørgelsen. Derfor jeg bare skrev den 17. i forespørgelsen for at se om det virkede.
Der er dog et eller andet der virker lidt bagvendt på mig - synes jeg.
Ok endnu en update:
----------------------------
Ok, jeg har endnu en update :-)
Har nu prøvet med:
- $data = dbarray(dbquery("SELECT * FROM `begivenheder` WHERE '$this->year-$this->month-$list_day' = begivenheds_date"));
Og det er langt bedre og kan vise flere datoer af gangen. Nu begynder det at lignede noget.
Hmm:
------------------------
Jeg har nu prøvet at lægge lidt flere poster ind i kalenderen, som det også ses i min
test. Det der dog ikke lige fremgå i kalenderen er at jeg i datoen den 17. februar 2012 har lagt mere end én post ind med denne dato. Men af en eller anden grund jeg ikke helt kan gennemskue vises kun den ene post.
Er der en grund til dette og ikke mindst en måde at komme uden om denne begrænsning ?
Update:
--------------------------------------------------------
Har nu læst mig frem til at jeg nok skal bruge while og rows. Har derfor lavet følgende:
- $data = dbarray(dbquery("SELECT * FROM `begivenheder` WHERE '$this->year-$this->month-$list_day' = begivenheds_date"));
-
- while($row = mysql_fetch_array($data)){
-
- $this->calendar.= '<div class="'. $this->style .'-text"><a href="">';
- $this->calendar.= $row['begivenheds_title'];
- $this->calendar.= '</a></div><br/>';
-
- $this->calendar.= str_repeat('<p> </p>',2);
-
- }
Men så kommer der slet ingenting frem i kalenderen.
Jeg har prøvet lidt frem og tilbage, men kan ikke rigtig se hvad jeg gør galt. Håber at en herinde kan give mig et vink i den rigtige retning.
På forhånd rigtig mange tak.
------------------------------------------
Nok bedre jeg finder min seng.
Kan ikke få mere end en værdi frem pr. dato selvom der er flere poster i databasen på samme dato.
Håber en herinde kan hjælpe mig den rigtige vej.
På forhånd mange tak.
--------------------------------------------
Ok så lykkes det endelig for mig.
Takker for den hjælp jeg fik herinde.
Fortsat rigtig god dag til jer :-)
Indlæg senest redigeret d. 27.02.2012 03:22 af Bruger #11199