@Michael, det kan godt være - men det ændrer ikke på at de er en flok fantaster.
SEO er et fuldstændigt misforstået koncept. Tosserne har taget det hele og vendt det på hovedet.
SEO-"eksperterne" er altid meget mystiske og har alverdens små tricks og finurligheder. Idéen om at optimere til søgemaskiner er fin nok, men i virkeligheden, så er det slet ikke så svært som folk prøver at gøre det til.
Søgemaskiner bygges til at kunne kende forskel på godt og dårligt indhold - på en række parametre. For eksempel er et parameter, hvor meget andre linker til den side - jo flere mennesker der linker, jo mere anerkendt er den. Den disciplin vi kender som SEO går ud på at opnå en bedre placering end du egentlig fortjener...
Det gælder om at dit indhold skal være af høj kvalitet. Du skal lave URL strukturer der giver mening. Din markup skal være pæn og ren. Hav title-tags der giver mening, hav description meta på hver side med en relevant tekst. Og så skal du sørge for at din side tager højde for folk med screenreaders, indholdsrækkefølge, skiptocontent links, alt-teksts osv osv...
Hvis du gør alt det, så er der ingen whitehat-seo teknik der kan forbedre din pagerank eller noget som helst.
SEO folk siger, tilføj alt tags til dine img tags! - Folk med hjerne siger, tilføj alt tags til dine img tags, for at hjælpe handicappede folk. Og Google belønner folk med hjerne.
Min anke er at folk tager det forkerte fokus - det hele er upsidedown. Lær at lave gode hjemmesider, og skid på de folk der prøver at lave en industri ud af at mystificere søgemaskiner. Så får vi forhåbenligt gjort alle de SEO-idioter arbejdsløse og vi får et internet med mindre støj.
Edit: Googlede lige "SEO is bullshit". Jeg er åbenbart ikke ene om min kritik. Fandt lige dette lille billede med medfølgende "digt";
http://contrast.ie/blog/seo-is-bullshit/Grunden til mit SEO er bullshit udsagn var fordi folk opfordrede OP til at udøve SEO. WHAT? Problemet er da ikke at folk ikke ser hans side når de søger - det er at hans side ikke har noget indhold som folk kunne finde på at søge efter. Hvis folk vil se dumme videoer leder de på YouTube.
Indlæg senest redigeret d. 26.02.2012 12:48 af Bruger #17015