kan ikke connecte til database

Tags:    php mysql

Hej :)

Jeg får "no DB", når jeg prøver mine connect.php. Jeg forstår ikke fejlen, har det rigtige brugernavn, rigtige kodeord osv. Er der noget galt med selve koden?

Fold kodeboks ind/udKode 

8 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 27 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du afslutter din if-sætning: "if (!$db);" og derved løber den bare videre til næste linje kode.
Løsning er:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

God kode er at bruge curly-brackets ved enhver form for if-, where- for- og foreach betingelser og løkker.

Indlæg senest redigeret d. 20.02.2012 22:15 af Bruger #10216
Der er en mindre fejl i koden ja. :)

1. forstår ikke hvorfor du har den if da ud har or die("kunne ikke forbinde til databsen");
2. du har et ; efter din if

Prøv evt dette:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

@Jacob, gør dig selv den tjeneste at forstå hvorfor din kode ikke virkede. Ellers lærer du ikke noget af det. Det er meget grundlæggende og hvis du ikke forstår det, så forstår du ikke noget af php. :-)

@Jacob, gør dig selv den tjeneste at forstå hvorfor din kode ikke virkede. Ellers lærer du ikke noget af det. Det er meget grundlæggende og hvis du ikke forstår det, så forstår du ikke noget af php. :-)

Jeg forstår udmærket godt hvorfor kodningen ikke virkede - og jeg har ingen ide om hvorfor jeg ikke selv kunne se det.. :)

Men du har helt ret!

Du bør også bruge din egen metode da Patricks eksempel bruger et forældet mysql API

Tak til jer begge! :)

Hmm..Brugte Patrick metode og det virkede :)

Jeg forstår udmærket godt hvorfor kodningen ikke virkede - og jeg har ingen ide om hvorfor jeg ikke selv kunne se det.. :)

Men du har helt ret!

Men du har helt ret!

Du bør også bruge din egen metode da Patricks eksempel bruger et forældet mysql API

Nu var det for at give begge credit for deres svar :)

Men tak for informationen, det vidste jeg faktisk ikke :)

Indlæg senest redigeret d. 21.02.2012 10:51 af Bruger #15747
t