Rediger indhold af side

Tags:    php mysql javascript

<< < 12 > >>
Hej
Jeg sidder og har lidt problemer med et site, hvor jeg meget gerne vil undgå at skulle skrive http://mitdomæne.dk/admin eller bruge phpMyAdmin for at redigere indholdet af mine sider.
Her er en illustration af det jeg godt kunne tænke mig:
Editor
Er det muligt at lave det?
Jeg mener, med min lidt begrænsede viden, at jeg skal bruge nogle if-statements i PHP, og muligvis noget javascript. Men helt præcist hvordan det skal gøres er jeg ikke helt klar over, så det ville være dejligt, hvis der var nogen der lige kunne give mig lidt hjælp.

11 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 18 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv og kigge på denne side: http://www.tinymce.com/tryit/full.php

Du kan lave en if ja.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Det er en måde at gøre det på hvis du gerne vil undgå at have en adminside/backend, så kan du vise editoren istedet for nyheden på samme side hvis man er logget ind som admin.

Du kan lave en if ja.

Det er en måde at gøre det på hvis du gerne vil undgå at have en adminside/backend, så kan du vise editoren istedet for nyheden på samme side hvis man er logget ind som admin.

Ja, jeg kan godt se det smarte i din kode, men hvordan nu med den rediger-knap jeg godt kunne tænke mig? Kan jeg skjule/vise den på samme måde, således at jeg først kan se min rediger-knap når jeg er logget ind?

så kan du tilføje en $_GET inde i ifen også.

noget ala det her;

edit: flyttet lige linket ind i else :)

Indlæg senest redigeret d. 19.02.2012 17:38 af Bruger #3427

<div class='wysiwyg editor'> hvor har du defineret hvad den class gør?

du skal rette klassen til eller ændre der hvor du initialiser dit tinyMCE

og prøv at ret det til:

if(isset($_SESSION["webmaster"]) && $_SESSION["webmaster"]==true){

Prøv og kigge på denne side: http://www.tinymce.com/tryit/full.php

Ja, den kender jeg allerede, hvis du kigger på det link der hedder editor i mit spørgsmål, kan man se at det er den jeg bruger.
Jeg ville meget gerne have det sådan at jeg kan lave en login sektion på mit site og når en admin er logget ind, så er der et link der hedder rediger, og når jeg så trykker på det får jeg en editor istedet for den tekst der står der, og i den editor ser jeg teksten fra siden, nu kan jeg så redigere det, lidt som i et simpelt CMS, men bare uden at jeg behøver at logge ind i et admin panel, lave ændringerne og så gå tilbage for at se ændringerne. Det skal være sådan at når jeg så trykker på Gem, så opdaterer den siden, så jeg kan se ændringerne med det samme.

Du kan lave en if ja.

Ja, jeg kan godt se det smarte i din kode, men hvordan nu med den rediger-knap jeg godt kunne tænke mig? Kan jeg skjule/vise den på samme måde, således at jeg først kan se min rediger-knap når jeg er logget ind?

Indlæg senest redigeret d. 19.02.2012 17:27 af Bruger #17072
Det ser ud til at virke næsten, jeg får dog dette frem på min side
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har redigeret lidt i din kode, så den ser således ud:

Bruger tinyMCE editor.
<div class='wysiwyg editor'> hvor har du defineret hvad den class gør?
Skal den defineres et andet sted?
Ville det hjælpe hvis I fik hele koden fra en af mine php-filer?

Nu har jeg prøvet at lege lidt rundt med det, og kan bare ikke få det til at virke.
Jeg har lagt alt kode fra hele min php-fil her:
http://pastebin.com/Dy8uHJHX
Bare hvis det nu kunne hjælpe lidt.
Den tabel hvor den henter brugernavn og password fra er struktureret således:
---------------------
Tabelnavn: users
Felter:
id(int)
username(varchar-255)
password(varchar-255)
group(varchar-50)
---------------------
Så jeg har id 1, brugernavnet webmaster, passwordet 1234 og i group hører jeg under admin.
Den kommer stadig med samme syntax error i browseren, men både i Netbeans IDE og dreamweaver CS5 er der ingen fejl.

Prøv det her;

Indlæg senest redigeret d. 20.02.2012 01:26 af Bruger #3427
Prøv det her;

Det blev bedre, nu er der ingen fejl mere, men jeg får stadig ingen editor frem, og min tekst står nu to gange på siden.

Det blev bedre, nu er der ingen fejl mere, men jeg får stadig ingen editor frem, og min tekst står nu to gange på siden.

slet; <?php echo $row_addons['tekst']; ?>fra linje 100

husk at tilføje; session_start() i toppen af dit dokument, hvis du ikke har det i din include fil, husk også session_start() på den side hvor du sætter $_SESSION["webmaster"] = true;

<< < 12 > >>
t