Javascript, henter ikke meddelser

Tags:    javascript php

Så har jeg et spørgsmål igen, igen.

Det er til en tagwall del, og jeg kan ikke finde ud af, hvorfor der ingen meddelser kommer frem, når jeg kalder denne:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Jeg kalder funktionen ved hjælp af: <div id="showNewMsg"></div>

Jeg har tjekket om min read_new_tag.php virker, og det gør den udenproblemer, men når den er inde i den kode der, kan jeg ikke få den til at virke.

Er det fordi jeg ikke kan ligge et javascript uden for head? Inden den funktion kommer, har jeg inkluderet min top.php, hvor der ligger en head i.

Indlæg senest redigeret d. 19.02.2012 16:42 af Bruger #17035
7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du kalder det ved funktionen showNewMsg(), og henviser til et div-element med id "showNewMsg". Men i koden referer du til et element med id "placeNewMsg".

*bump*

Først og fremmest, "language" attributten på <script> tagget er ugyldig og bør enten erstattes af type="text/javascript" eller simpelthen bare fjerne det.

En anden lille ting er, at det er "dårlig kodestil" og generelt gør din kode mindre overskuelig, at du bruger <? ?> PHP tags midt i din kode - PHP i toppen, indhold (HTML, JavaScript osv.) i bunden af filen. Der er flere løsninger på dit problem:
1) Inkludér al din JavaScript kode vha. af "source" attributten og hav så script tagget i din if-klausul.

2) (Formentligt at foretrække), benyt JavaScript til at finde ud af om "vis" er sat som et GET parameter. Det kan gøres på følgende måde:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen fejl i din kode, men tjek om du overhovedet kan bruge shorthand PHP syntax <? i stedet for <?php
Ligeledes vil jeg råde dig til at lave en smule debug, kaste et par "console.log" ind i din statechanged funktion og andre steder for ar se hvor langt du kommer i din kode.

Hjalp desværre intet :/

Har du mulighed for at poste al koden, så man også kan se den html du genererer? F.eks. nævner du en div med id="showNewMsg", men i din javascript prøver du at finde en div med id="placeNewMsg"...

Hjalp desværre intet :/

Hvordan hjalp
Ligeledes vil jeg råde dig til at lave en smule debug, kaste et par "console.log" ind i din statechanged funktion og andre steder for ar se hvor langt du kommer i din kode.

ikke ?

Prøv at debug din kode, og skriv her hvor langt du kommer i program-flowet. Det ville også være dejligt at du inkludere hele den relevante kode her.

Jeg må give Jakob ret ...

Jeg kalder funktionen ved hjælp af: <div id="showNewMsg"></div>

fortæller ikke rigtigt så meget om hvad problemet kan være, og hvordan det kaldes / sættes ind.

t