Program til ambulancetjenesten.

Tags:    java

Hej alle udviklere.

Jeg søger en eller flere som har lyst til at deltage i udviklingen af et program "på mobil telefon" til brug i ambulancetjenesten.

Jeg er Falckredder og har fået en lys idé, nu mangler jeg så bare nogen der kunne være interesserede i at udvikle programmet :-)

For god ordens skyld vil jeg med det samme sige, at der ingen økonomi er i opgaven - kun retten til at prale med at have hjulpet mig og mine kolleger med at hjælpe yde en bedre hjælp til hr. og fru danmark.

VH
Jesper Damgaard

6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej alle udviklere.

Jeg søger en eller flere som har lyst til at deltage i udviklingen af et program "på mobil telefon" til brug i ambulancetjenesten.

Jeg er Falckredder og har fået en lys idé, nu mangler jeg så bare nogen der kunne være interesserede i at udvikle programmet :-)

For god ordens skyld vil jeg med det samme sige, at der ingen økonomi er i opgaven - kun retten til at prale med at have hjulpet mig og mine kolleger med at hjælpe yde en bedre hjælp til hr. og fru danmark.

VH
Jesper Damgaard

Lyder da spændende, men hvad går det ud på?

Slot - All your base are belong to us
http://www.sigsys.dk

I bund og grund handler det om at at program udregner hvor mange gange man trykker på en tast i minuttet.

Dvs. at man har telefonen liggende i lommen med programmet startet. Én af de ting man undersøger hos en patient er respirations frekvensen - og her kommer det lille program ind i billedet. Mens man observerer patientens vejrtrækning trykker man på "en tast" ved hver vejrtrækning - og efter 5 - 10 tryk kan programmet så regne minut frekvensen ud.

Der er selvfølgeligt en del ekstra detaljer der ville være "lækre" at have med, men det er den grundlæggende funktion.

En af mine venner har allerede lavet et java script som laver udregningen... men det kan desværre ikke bruges på mobiltelefoner.

Se sciptet her: http://www.holtekildegaard.dk/timer.html
Ved tryk på en vilkåelig tast måler scriptet minut frekvensen og gemmer mellemregningerne.

man kan desværre ikke bare lige få et program ned på et device der har adgang til GSM nettet, af hensyn til sikkerheden.

Programmer til mobiltelefoner skal certificeres og godkendes af en ekstern instans, men hvad det koster ved jeg ikke.

Den nemme vej rundt om dette vil nok værer at benytte PDAer i stedet.

man kan desværre ikke bare lige få et program ned på et device der har adgang til GSM nettet, af hensyn til sikkerheden.

Programmer til mobiltelefoner skal certificeres og godkendes af en ekstern instans, men hvad det koster ved jeg ikke.

Den nemme vej rundt om dette vil nok værer at benytte PDAer i stedet.

Jeg er ikke sikker på om dit svar hører til i denne tråd...
Men som svar på dit indlæg.. så har jeg aldrig haft problemer med at overføre programmer til min mobil. Jeg benytter IR porten til at overføre filen - og telefonen installerer selv.

Det er ikke noget problem at lægge et program over på en mobiltelefon.

Er der virkeligt ingen der kan hjælpe mig med mit lille projekt?

t