Hey Udviklere.
Jeg har købt en computer fra MM-vision fra maj 2010. På daværende tidspunkt deres topmodel, med nogle af de kraftfuldeste komponenter til bærbare pc'er.
Men det store problem på denne computer er dets nedkøling. Der er så kraftfulde dele i computeren, som udleder så meget varme, at computeren har svært ved at nedkøle sig selv.
Jeg kan f.eks ikke spille spil med computeren på et bord uden at den bliver så varm, at den slukker sig selv. Nu har jeg her for få dage siden købt en
Lap Chill Mat som man sætter computeren oven på. I denne er der to kølere som nedkøler computeren nedefra. Selv denne formår ikke at holde computeren kold nok, og jeg har oplevet at CPU'en igen har været så varm, at den slukkede sig selv.
Jeg har tilmed renset blæseren fra støv, altså skilt computeren ad og fjernet al støv.
Det jeg søger nu er hjælp til hvordan jeg kan løse problemet. MM-Vision er kolde i røven og de udstråler at "det bare er sur røv", men kan jeg tage nogen aktion på dette? Kan jeg tillade mig at kræve noget af dem? Det er jo sådan set deres problem at producerer computere som ikke kan nedkøle sig selv ordenligt.
Eller kan jeg finde andre metoder til at nedkøle min bærbar på?
Hit me!
p.s. efter at have skrevet denne tråd, er min CPU nu oppe på 74 grader.
p.s.s. 15:01 vi er nu steget til 81 grader.
Indlæg senest redigeret d. 18.02.2012 15:02 af Bruger #14015