Har lavet et lidt primitivt spil, uden grafik, men får nogle fejl. HJÆLP!

Tags:    java

<< < 123 > >>
Hej alle! Har lavet et primitivt spil, uden grafik, og får nogle fejl. Spillet er ikke færdigt endnu, men ville gerne have mulighed for at teste det, men når jeg kører det får jeg fejl. Please help!

Fejl:
Fold kodeboks ind/udKode 

Klasse1
Fold kodeboks ind/udJava kode 

Klasse2

Klasse3

Klasse4

Klasse5

klasse6

klasse7

klasse8

klasse9

Klasse10

PS. Bruger Eclipse IDE

Indlæg senest redigeret d. 18.02.2012 11:38 af Bruger #16945
30 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal åbne eclipse og klikke på import og vælge en archive file, og så finde det sted, du har lagt .zip mappen og så skulle du gerne have importeret hele projektet ind i eclipse :)

Okay. Der er nogen ting jeg ikke forstår.

ToDo.et1(mhp, mad, jordbaer, 1); // !!! Fejl?? !!! //Du mangler at indtaste hvilken runde

Hvorfor skal 1 stå i parameteret og ikke "runde"? 1 er jo ikke en integer men en integers værdi?

OPDATERET

Forstår heller ikke hvorfor gameover bliver true i første runde?

Indlæg senest redigeret d. 18.02.2012 15:03 af Bruger #16945
Det var fordi at din metode kun acceptere 4 integers, så skrev bare 1 som værdi
Da jeg tænkte at det altid er godt at starte i den første tur :)

Hvorfor skal der stå en værdi i parameteret? Og hvad betyder det at der står 1 som værdi? Og game-over bliver true, i første runde, forstår ikke hvordan det kan lade sig gøre.? Er det dumt at bruge så mange klasser, fordi det er for rodet?

Det er ikke nødvendigvis, dumt at benytte mange klasser, der er mere den måde du benytter dig af dine klasser på, der giver en noget rodet, og meget svær kode at gennemskue. Syntes, at det her er et rigtigt godt eksempel på, hvor rodet kode man kan ende op med, hvis man ikke tænker på forhånd, hvordan man vil lave sit program :).

Det at der står 1 ved du bedst selv, hvad betyder, da det jo var dig selv, der har defineret metoden public void et1(int mad, int mhp, int jordbaer, int runde) i klassen Todo. Jeg sender bare værdien 1, som et parameter, var bare for at få den til at virke :), der kunne ligeså godt havde haft stået et hvilket som andet tal, så længe formålet bare var at få den til og virke.

En mulig metode, at gøre dit program, mindre rodet, ved lige denne form for spil, du udvikler her. Så kan du benytte dig af at dele din metode, ind i forskellige states, og så afhængigt, af dit program input, tildele hvilken State programmet er i.

Øøøh. Ung programmør på dybt vand herovre.. Hvad er states?

Nåår, så den laver nærmest sådan en skitse, før du programmere, hvis du bare giver den nogle hints om hvad du vil lave?

Ja, det er det. Og så kan man nemlig nemmere lave sin kode udfra, sådanne en skitse :).

Og det er vel et program man skal hente ned på sin computer? Og hvis det er, kan du så anbefale et?

Okay :D

<< < 123 > >>
t