Visual Basic 2010

Tags:    vb.net

Hej alle.

Jeg har en listbox med farver. Men jeg vil gerne have så at man selv kan gemme sine farver i den listbox (Selve farven skal også gemme).

Hvordan gør man det?

Er forresten meget ny til vb.

9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 13 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Emil,

Måden du tilføjer ting til din listbox er med koden:

Fold kodeboks ind/udVBDotNet kode 

Hej Emil

Her er lidt kode du måske kan bruge.

og så lige et par Class'er

Indlæg senest redigeret d. 26.02.2012 22:14 af Bruger #15616
Kan du evt. poste et screen shoot, og noget kode med hvordan du har lavet din listbox ?

Det ville gøre, det lidt nemmere at hjælpe :)

Så er jeg her igen. Og har medbragt et screenshot med mig:

http://imageshack.us/photo/my-images/846/88688773.jpg

Er der ingen der kan hjælpe mig?

jo, hvis du poster lidt af den kode du har samt beskriver hvordan farven skal gemmes, skal den gemmes, som en farvekode, eller skal den gemmes som et Color objekt (hvis der overhovedet er en sådan i VB.NET) - Vi har brug for lidt mere viden for at kunne hjælpe dig mere end vi allerede har gjort

Det her er hvad jeg har indtil videre.
Lige nu kan den gemme et navn, men så mangler jeg bare at "gemme en værdi sammen med navnet", hvis man kan sige det sådan:

Nu arbejder jeg ikke med VB.Net til daglig, men mon ikke du kan bruge noget lignende et HashMap (Det hedder det hvertfald i Java). Jeg fandt dette via google.

Den fungerer i hvertfald som et HashMap/HashTable, hvor du har en key, som den første parameter, f.eks. red, green, blue i eksemplet ovenfor, og den vil så returnere værdien specificeret som den anden parameter. Du kan hente værdierne ved at give keyen som parameter, til Propertien Item. Du kan evt. læse mere om Dictionary her

Indlæg senest redigeret d. 08.03.2012 22:57 af Bruger #4487
Super, det ser rimelig simpelt ud. Det prøver jeg lige :)

EDIT:

Nu har jeg prøvet mig lidt frem, og det virker som om det ikke er så nemt at bruge alligevel. For når jeg skal tilføje et par (Navn/Værdi)
Og kan satme ikke få det til at virke. Det virker meget indviklet faktisk. Sådan her ser det ud nu:

Når jeg tilføjer en item, så viser den Værdien, og ikke teksten.
Og har prøvet mig lidt frem, men ikke fundet en løsning.

Det ser sådan her ud:
ImageShack Billede

Indlæg senest redigeret d. 13.03.2012 15:56 af Bruger #15451
t