Syntax og råd til denne scheduled EVENT

Tags:    php mysql

Hej Alle,

Jeg har lavet en EVENT der skal tjekke en tabel hver 5 minut, og hvis der er records der er mere end en time gammel, skal de slettes fra tabellen. Derudover skal jeg bruge info fra den række der slettes til at opdatere to andre tabeller. - Det er ret logisk hvad jeg prøver på når I ser hvad jeg har skrevet i den EVENT.

Jeg har dog ikke prøvet det før, så jeg kunne godt bruge en lære her fra til at renskrive mit rod, til en EVENT der faktisk ville kunne virke..

Markeret med trin: 1,2,3,4

Here we go:
Fold kodeboks ind/udSQL kode 

Se, det er jo ret lige til at se hvad jeg gerne vil have skal ske her, men hvordan skriver man det korrekt ind i sql? - Sikkert ikke sådan som der står ovenfor :-)

Indlæg senest redigeret d. 17.02.2012 18:10 af Bruger #16555
2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udSQL kode 

I virkeligheden sætter du bare nogle bestemte queries til at køre med et bestemt interval. Du kan sætte flere queries efter hinanden med ved at afslutte hver query med et semikolon.

Du joiner de to tabeller du vil opdatere info i og med - og kører update passende på dem. I stedet for først at selecte.

Jeg har skrevet det fra hoften uden test - så jeg tager forbehold for fejl :-) Men håber at du fanger idéen.

Hej Gustav,

Mange tak for din hjælp!

Jeg har ændret en lille smule, og har indsat dette som en EVENT der skal køre hver time. (Men det var da tæt på det var rigtigt som det første..)

Jeg kan godt se din pointe med at joine fremfor min første ide, tak for det!

Nu ser jeg lige om det virker, og hvis ikke så vender jeg nok tilbage med et spørgsmål mere..

EDIT EDIT EDIT:
Forresten..

Min added_date række i tabellen cart er af dette format:

TIMESTAMP

Vil det virke når det man vel siger er TIMESTAMP + 1 hour?

Eller kan tidsformatet ikke forståes af det event der er sat op?

Der skete nemlig ikke noget, da der var gået en time...

Jeg prøver at sætte det til at slette cart hvis varen har været der i mere en 1 minut, så det går lidt hurtigere..

Men mange tak for svaret!

Indlæg senest redigeret d. 18.02.2012 14:32 af Bruger #16555
t