Java 2d-grafik

Tags:    java

Hej, jeg er lidt grøn med Java, men har prøvet en del andre sprog, så syntaksen og oop-konceptet er ikke et stort problem. Derimod har jeg haft lidt svært ved at finde en ordentlig vejledning i hvordan man så simpelt som muligt:

- laver et vindue
- indsætter en overflade der kan tegnes på
- tegner billeder (f.eks. fra en .png eller .bmp-fil) på denne

Sidstenævnte skulle gerne være hurtig nok til at kunne lave spil med.

Hvis der er nogle der har en tutorial der beskriver dette (UDEN at bruge applets, hvilket gør afprøvningen meget omstændig) eller bare har lyst til at skrive lidt hjælpende kode, vil jeg være meget taknemmelig :)



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey

Grafik i Java er meget simpelt og der er ikke stor forskel på at afvikle applets og almindelige programmer, men kig lidt på disse tutorials:

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/index.html

Mere specifikt:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/index.html
og
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/2d/index.html
og
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/extra/fullscreen/index.html

Måske der også er noget brugbart her:
http://java.sun.com/developer/onlineTraining/index.html



Tak for links'ne. Jeg vil kigge på dem så snart jeg har tid. Skal lige finde ud af hvordan man deler point ud (dette er mit første spørgsmål på udvikleren.dk), men det kan jo ikke være så svært ;)



Tak for links'ne. Jeg vil kigge på dem så snart jeg har tid. Skal lige finde ud af hvordan man deler point ud (dette er mit første spørgsmål på udvikleren.dk), men det kan jo ikke være så svært ;)

:-)...jeg samler ikke på points, så bare lav et svar selv og giv dig selv pointsene.



Hehe ok. Tak for hjælpen :)



t