Algoritme til udskrivning af kort spil

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hejsa

Jeg har lavet følgende kode som skal simulerer et kort spil.
Det skal simulerer at man vender et kort fra bunken, udskriver koordinaterne til dette kort og ændrer værdien til 1, sådan at den ikke udskriver de samme koordinater igen.
Pt. er det ikke vigtigt hvad den udskriver, men mere at den udskriver alle "kortene" i tilfældig rækkefølge.

Mit problem er dog at den (selvfølgelig) bliver langsommere og langsommere til at finde tallene. Kan jeg ændre koden på en måde så det ikke går langsommere, samtidig med at jeg beholder tilfældigheden intakt?

Fold kodeboks ind/udC++ kode 




12 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 27 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Man kan sige helt nøjagtigt hvor meget en pointer fylder. Den fylder altid 32 bits hvis du compiler til en 32 bit maskine og altid 64 bits hvis du compiler til en 64 bit maskine.

Og vil du tjekke efter kan du bruge følgende kode:
Fold kodeboks ind/udKode 





Indlæg senest redigeret d. 15.02.2012 22:02 af Bruger #2695
En pointer fylder præcist sizeof(void*), det slår ikke fejl...
Det kan være 2,4,8 eller 31 afhængig af compiler, processor, compiler flag, compiler version, ...

En C++ løsning kunne se sådan ud:
Fold kodeboks ind/udC++ kode 




<< < 12 > >>
t