opdaterings system php

Tags:    php

Hej

Jeg har et script som jeg er så småt begyndt at installere rundt på nogle forskellige sider, findes der et system så jeg kan bygge i mit script så jeg kan holde installationerne opdateret fra et centralt sted eller opdatere dem fra administrations backendet i scripet.

Det andet spørgsmål lyder, findes der en form for intall builder til at lave færdige scripts der generere konfigurations filer og installere databasen.

Jeg ved godt at man kan lave det hele selv men det er ting der ret ens så jeg tænkte på om der var noget færdig så jeg kan bruge energien på noget andet :)

1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Angående dynamisk opdatering af dine scripts, så er det smarteste jeg kan komme op med ftp, rsync eller git alt efter dine muligheder i forhold til dit webhost.

Man kunne vel teoretisk set godt lave et script der modtog patches til øvrige scripts og overskrev filerne - men det er noget være rod.

En install builder har jeg også svært ved at se det handy i. Wordpress har deres wp-install.php script som du måske kunne lure lidt på. Som regel har jeg kun en sql fil der skal importeres og en config fil med ting som database info - det er begrænset hvor meget af det du kan optimere. Det bliver jo ikke nemmere af at du skriver samme informationer ind igennem et interface - nærmere tvært imod.

For mig lyder det lidt som om at du overkomplicerer det hele lidt :-)

Når jeg arbejder med komplekse applikationer i PHP supplerer jeg nogengange med shellscripts til ting som database backup, log rotation og garbage collection (rydde op i temp/cache folders). Men det kræver jo at du har ssh adgang - og det har man som regel kun hvis man kører på en (virtuel) server...

t