Ny til PHP: problemer med kontaktform

Tags:    php html

<< < 12 > >>
Goddag udviklere :)

Jeg er for nylig startet med at lære PHP, og har i den forbindelse forsøgt mig med en kontaktform.

I kan se koderne her:

HTML:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

PHP:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Men, når jeg trykker "send" sker der ingenting, og mailen bliver ikke sendt.

Er der nogen der kan hjælpe?

Tak på forhånd! :)

12 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 13 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har du husket at aktivere smtp for at sende mails i din konfiguration af xamp?

Skal man ikke definere method? Eller er den auto POST når man ikke skriver method ind?

Ellers prøv det som Daniele skrev :)

For at du kan bruge mail() Kræver det som Daniel skriver, at du har konfigureret en smtp server og sat php op til at bruge den.

Der findes et library der hedder SwiftMailer ( http://swiftmailer.org/ ) som er et godt alternativ. Den er nem at bruge, og du kan sætte den til at bruge forskellige smtp servere eller for eksempel maile via en gmail konto... Noget nemmere hvis du bare hurtigt vil sende mails og ikke rode med serverkonfiguration.

Prøv at smide denne or die() funktion på :)

Skal man ikke definere method? Eller er den auto POST når man ikke skriver method ind?

Ellers prøv det som Daniele skrev :)

For det meste er det GET hvis du ikke definere andet i din form :)

Jeg får fejlmeddelsen

Notice: Undefined index: name in C:\xampp\htdocs\SQLTech\SQLTech.dk\contactSender.php on line 3

Notice: Undefined index: email in C:\xampp\htdocs\SQLTech\SQLTech.dk\contactSender.php on line 4

Notice: Undefined index: message in C:\xampp\htdocs\SQLTech\SQLTech.dk\contactSender.php on line 5

Warning: mail() [function.mail]: "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From:" header missing in C:\xampp\htdocs\SQLTech\SQLTech.dk\contactSender.php on line 10
fejl ved forsendelse

Har du sat method til post?

Jep, har rettet dén fejl.

Du kan ikke bare tjekke fejlen ved at kigge inde i ContactSender.php

Du er nød til at gå gennem contact.php for at sætte dine variabler i ContactSender.php

Er ikke så god til at forklare det -.-

Contact.php -> Udfyld felter -> Tryk submit -> Fejl?

print_r($_POST) - se hvordan $_POST ser ud.

Undefined index. Betyder at det array du refererer til, her superglobalen $_POST, ikke indeholder det indeks som du benytter.

<< < 12 > >>
t