ville ikke tildele det ind i databasen

Tags:    php

hej

Det er sådan at jeg skal have indsæt bruger infomation i databasen men det er sådan at jeg virkelig har fået en fejl

Notice: Undefined variable: billedefilnavn in C:\xampp\htdocs\djinfo\opretbruger_info.php on line 63

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

jeg synes kode ser rigtigt ude.. :s hmm

her er et billede af databasen som jeg frem viser
http://jesperbok.dk/skoleopgave/db.png

10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Den Notice du får, er fordi du sætter variablen $billedefilnavn inde i if-sætningen, uden at den er sat til noget inden. Hvis den if-sætning ikke bliver kørt, vil variablen ikke eksistere længere nede hvor du så vil bruge den.

Derfor skal du lige sætte den til fx $billedefilnavn = ""; oppe ved dit //Information område.

Indlæg senest redigeret d. 12.02.2012 00:32 af Bruger #4265
Nej, bare

Så den indeholder noget (null), til hvis den senere skal bruges men if-sætningen ikke er blevet kørt pga. fejl i uploaden.

altså sådan her ;

Hvis jeg må spørger lidt dumt hvorfor skriver du så

Din fejl lyder "Undefined variable: billedefilnavn" altså, "Ikke deffineret variabel: billedefilnavn".
Den vil først eksistere HVIS if($handle->uploaded) er true. - Hvis den ikke er true, vil variablen $billedefilnavn slet ikke blive oprettet, og derfor ikke noget lidt svært at sætte indholdet i databasen senere.

Derfor siger jeg $billedefilnavn = null; for så har du oprettet variablen (med en tom værdi i), og den eksistere, selvom din if-sætning skulle være false (altså, ikke blive kørt).

Med andre ord: Du kan ikke putte et stykke papir i mappen (gemme i databasen) hver gang, hvis der er et kriterie som gør at der ikke altid er et papir at putte i mappen (if-sætningen). Derfor ligger du som udgangspunkt et tomt stykke papir ($billedefilnavn = null; ), så du altid har et papir til at putte i mappen.

Indlæg senest redigeret d. 12.02.2012 00:52 af Bruger #4265
Jeg er med omkring det der med hvordan if og else virker .. nogle af de andre sagde til mig at jeg skulle øve og jeg synes selv lige nu er blevet okay god til det , men det er bare det problem den ligger det ikke i databasen altså infomation :O hmm

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Så det er scriptet der ikke virker, hvorfor sagde du ikke bare det til at starte med ;)

Start med at rette mysql_errno() til mysql_error() - Så får du en fejl ud som du faktisk kan bruge i stedet for et tal (hvis noget skulle gå galt).

En anden fejl kan være hvis du i fx din profiltekst skriver et ' så vi din SQL fejle pga. det tegn bruger den til at adskille de forskellige værdier.
Det kan du bla. løse ved at gøre følgende:

Så det er scriptet der ikke virker, hvorfor sagde du ikke bare det til at starte med ;)

Start med at rette mysql_errno() til mysql_error() - Så får du en fejl ud som du faktisk kan bruge i stedet for et tal (hvis noget skulle gå galt).

En anden fejl kan være hvis du i fx din profiltekst skriver et ' så vi din SQL fejle pga. det tegn bruger den til at adskille de forskellige værdier.
Det kan du bla. løse ved at gøre følgende:

Lige så snart jeg prøve at opret bruger så kommer den ikke frem eller lign og siger der er fejl eller.. den gider heller ikke ligge det i databasen :O jeg har prøve den måde som du har skrevet det på og det virker hovedet ikke :(

Og den udskriver ikke noget som siger hvad det er på siden som fejler? Fx "Fejlede at gemme i databasen!", så vi ved at det er databasen der er noget med, og ikke fordi at scriptet bliver afbrudt inden det kommer der ned?

Den siger intet. altså jeg skrive noget ind i alle input ting ting . jeg tror også det er noget database eller lign ?.. :)

jeg upload et også et billede og alle ting osv.. og ja. så siger den bare at billedet er upload som jeg har sagt at den skal gøre ... :)

Fold kodeboks ind/udSQL kode 

Der kommer jeg fejl til at have løst frem

Indlæg senest redigeret d. 12.02.2012 21:33 af Bruger #16353
t