Tags
Forum
Artikler
Brugere
Stil spørgsmål
1
Login
Husk mig
Link aktiveres på bestemt dato
Tags:
html
javascript
Bruger #17053
@ 11.02.12 14:52
0
Hej
Jeg er nybegynder inden for hjemmeside verdenen. Så håber der er en her inde der kan hjælpe. Jeg kunne godt tænke mig at et link blev aktiveret på en bestemt dato, så det altså er inaktivt indtil en bestem dato? Der skal sikker bare en simpel kode til, men som sagt er jeg ny til alt det her med hjemmeside.
Det må også gerne være sådan at linket ændres på en bestemt dato, så det altså f.eks. 11. februar føre til en side, og at det så 12. februar ændre sig selv til at føre til en anden side.
Håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak.
//AndersSejersen
6
svar postet i denne tråd vises herunder
0
indlæg har modtaget i alt
0
Sorter efter dato
0
Bruger #10216
@ 11.02.12 14:54
9
4.283
hvilket sprog?
0
Bruger #17053
@ 11.02.12 14:57
0
Html hvis det kan lade sig gøre?
0
Bruger #6559
@ 11.02.12 15:47
843
I HTML plain, nej. Du kan benytte JavaScript, men det er ikke særlig dynamisk i forhold til at du skal ændre din side oftere. Det smarteste vil være at lave noget serverside, PHP/ASP(.NET)/noget tredje.
0
Bruger #15663
@ 11.02.12 17:21
415
Som Martin siger, så skal du nok over i noget Serverscript for at gøre det dynmisk på den bedste måde. Meget nemt kan det gøres med en database.
Du skal tænke HTML som grovskitsen af din side og de forskellige elementer på den.
CSS anvendes så til at lave et design.
Javascript bruges til at manipulere med noget HTML/CSS - kan klare det du efterspørger, men du skal ind og kode hver gang.
Serverscript gøre det hele meget dynamisk for dig da du kan anvende hvis det her er sandt så gør det osv.
0
Bruger #17015
@ 11.02.12 18:48
614
Javascript kan godt bruges - også til en dynamisk løsning. Dog er det ikke formålstjenstligt, da smarte brugere kan snyde dig system og omgå din spærring af forskellige links.
Derfor er serverside scripts bedre.
En database er ikke strengt nødvendig.
Den simpleste måde er bare at lave en serie af if-sætninger der tjekker for datoer.
Men det kommer jo an på hvad det er for en type indhold du vil servere for brugerne... :-)
0
Bruger #17053
@ 11.02.12 18:54
0
Det er ikke det store, det er en lille julekalender til en spejdergruppe hvor jeg er spejder, så det gør ikke så meget hvis man kan snyde da det mest er til de små
Karma barometer (30 dage)
Modtaget
Givet
X
Favorit hos
Forum tråde
Artikler
Tilføj til dine favorit tags
Fjern fra dine favorit tags