Problem med quiz, hvor svarene bliver rigtige hvis man bare skriver mellem...

Tags:    java

Hej, har lavet følgende lille kode:
Fold kodeboks ind/udJava kode 

Men når man skriver " ", til hvert spørgsmål, får man ingen fejl. Det giver ingen mening.

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jamen Kevin, du tester jo på om det er lig med Ja eller nej, du tester jo ikke på om det equals(" ") derfor stiger x ikke.

Det du skal gøre er at teste på om det er noget andet end det rigtige, hvis det rigtige er ja.....

Altså hvis det ikke ja, så må det jo nødvendigvis være forkert, så kan vi sætte x++

Indlæg senest redigeret d. 07.02.2012 20:53 af Bruger #14816
Det betyder, at den skal gå ud af det while loop den køre, og fortsætte resten af koden :)

husk at tjekke om de svar du modtager er i det format du forventer at få dem :).. Hvis de ikke er så smid en meddelse til brugeren om, hvordan brugeren skal svare :)

Hvilket format? Og hvordan tjekker jeg om svarene er i det format jeg forventer? :D

Jeg tillod mig lige at lave lidt ændringer i dit program, for at gøre det lidt nemmere at teste for korrekt input :).. Det jeg tænkte på, var noget i denne stil.

Dog burde metoden validQuestion enligt hedde validInput :P

Det jeg gør, er at man tjekker for om brugerens input er det, man forventer, hvis det ikke er det, beder man brugeren taste det ind engang til.

Mange tak Kevin! Great help! :)

Edit

Jeg tillod mig lige at lave lidt ændringer i dit program, for at gøre det lidt nemmere at teste for korrekt input :).. Det jeg tænkte på, var noget i denne stil.

Dog burde metoden validQuestion enligt hedde validInput :P

Det jeg gør, er at man tjekker for om brugerens input er det, man forventer, hvis det ikke er det, beder man brugeren taste det ind engang til.

Men hov? Du bruger et statement "break", i en if sætning? Hvad betyder det?

Indlæg senest redigeret d. 07.02.2012 21:35 af Bruger #16945
OMG !!! TAK FOR DET, HAR JEG ALTID HAFT BRUG FOR!!!!

t