html/php form

Tags:    php html

Godaften Udviklere.

Jeg er ved at lave en form til min far. Førhen i tiden sendte han altid et ark ud til hans kunder, hvor de skulle udfylde dem, og sende dem tilbage med deres information, og derefter skulle der udregnes en pris.

Så begyndte jeg at tænke på om der ikke findes en nemmere løsning, og billigere i længden, både for kunderne, og for min fars vedkomme.

Min idé var at man kunne lave en html/php-form, hvor den udregner en pris automatisk, og skriver uden for tekst-feltet. f.eks, at et bogstav koster 5kr, stykket så hvis de sætter 5 bogstaver ind, så kommer prisen til at være 25kr.

Er det noget nogle af jer kan hjælpe mig med at lave?

På forhånd mange tak for hjælpen, og undskyld hvis det ikke er helt forståeligt. Spørg endelig hvis i ikke forstår.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Indlæg senest redigeret d. 07.02.2012 12:51 af Bruger #11946
Hej Nikolaj,

Jeg vil som udgangspunkt ikke give dig resultatet men jeg vil med glæde give dig nogle af de emner som du skal ind over for at opnå dette.

Hvis jeg forstår dit ønske så er du ude efter at prisen automatisk skal ændre sig når der indtastes nye informationer i feltet. Dette kan du løse ved at gøre brug af JavaScript hvor du henter værdien fra feltet og tæller værdien og ganger med 5 og du kan så her udskifte din kr værdi i din html.

Ud fra det du har ønsket så vil du kun bruge php'en til sende informationen som hvis det var en "kontakt os" form. Dette bør ikke stille de store problemer, du skal ved dette kikke nærmere på mail funktionen hos php.

Jeg håber det hjælper dig på vej.

Mvh
Mark S. Johansen

Hej Nikolaj,

Marks anvisninger er fine nok. Men jeg vil stille et uddybende spørgsmål, som kan hjælpe os med at hjælpe dig:

Har du nogen kompetencer ud i webudvikling på forhånd?

Hej Nikolaj,

Jeg vil som udgangspunkt ikke give dig resultatet men jeg vil med glæde give dig nogle af de emner som du skal ind over for at opnå dette.

Hvis jeg forstår dit ønske så er du ude efter at prisen automatisk skal ændre sig når der indtastes nye informationer i feltet. Dette kan du løse ved at gøre brug af JavaScript hvor du henter værdien fra feltet og tæller værdien og ganger med 5 og du kan så her udskifte din kr værdi i din html.

Ud fra det du har ønsket så vil du kun bruge php'en til sende informationen som hvis det var en "kontakt os" form. Dette bør ikke stille de store problemer, du skal ved dette kikke nærmere på mail funktionen hos php.

Jeg håber det hjælper dig på vej.

Mvh
Mark S. Johansen

Det er nøjagtigt hvad jeg søger, og hvis det kunne lade sig gøre at man også kan krydse af/marker et felt også den igen ligger en smule oven i prisen. Alt informationerne skal blot sendes via en php-funktion som du selv nævner. Kontakt formen er intet problem for mig at lave, det er kun JavaScript. Har ingen viden indenfor JavaScript, desværre.

Hej Nikolaj,

Marks anvisninger er fine nok. Men jeg vil stille et uddybende spørgsmål, som kan hjælpe os med at hjælpe dig:

Har du nogen kompetencer ud i webudvikling på forhånd?

Jeg har nogle kompetencer indenfor HTML og en smule PHP, og udvikle en kontakt form er intet problem, som Mark S. Johansen nævner. Dog kan jeg intet finde ud af i JavaScript.

Indlæg senest redigeret d. 06.02.2012 18:35 af Bruger #16284
Pris beregneren kan du lave som en flersides wizard hvor du bruger PHP til at beregne prisen ud fra brugerens input. Og når brugeren afslutter den, så kan du sende en mail med php ala en almindelig kontakt formular. Så undgår du JavaScript :-)

Pris beregneren kan du lave som en flersides wizard hvor du bruger PHP til at beregne prisen ud fra brugerens input. Og når brugeren afslutter den, så kan du sende en mail med php ala en almindelig kontakt formular. Så undgår du JavaScript :-)

Nu har jeg ikke den største erfaring inde fra PHP, så er det måske muligt du kan lave et eksempel? :)

t