Bliver ikke smidt ind i mysql

Tags:    mysql php

<< < 12 > >>
Hej alle.

Jeg prøver at lave en opret side, men kan ikke få din til at submit ind i mysql.

Min kode ser sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Den sender godt nok mailen :)

Håber i kan hjælpe mig

13 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du tjekker for $ingame != "", selvom du ikke har tildelt $ingame nogen steder. Dine

Skal være uden for den if-clause.

Forresten så skal man vidst bruge if(isset($variabel)) istedet for bare if($variabel)

Har du husket at åbne en connection?

Vil dog råde dig til at skrifte over til Mysqli, da denne er nyere end mysql_connect() funktionen. Desude understøtter mysqli også objektorienteret PHP.

Eksempel på Mysqli

Indlæg senest redigeret d. 29.01.2012 20:23 af Bruger #4487
Jaah, den er åben :)

Jeg har også prøvet udenfor. Det virker heller ikke :/

Jeg tror hvis du havde ryddet op i koden, havde du hurtigt spottet fejlen:

Se kommentarer i koden:

Hvorfor skal jeg trimme dem?

trim er hvis man sender en formular med 10 mellem... så er der vel noget galt?

Du skal altid validere input fra brugeren. Med validering menes at du sikrer dig, at du får nøjagtig det du forventer.
Hvad hvis jeg nu brugte din formular, og indtastede noget der ikke var en email. Ville brugeren få en fejl? vil koden bryde sammen? Vil hele sitet blive lagt sort? eller ville der ske noget andet helt uventet.

Men trim er ikke det vigtige i at din kode ikke virker, det vigtige er at du kontrollerer på variabler der ikke findes.

Jamen er vi enige om at hvis jeg ser om der er blevet submit.
Hvis der er blevet det, så finder jeg dem ved hjælp af $_POST['navn'], er det ikke rigtigt?

Jeg kan ikke se nogen $_POST['navn'] reference i din kode, så nej.

$_POST['ingame'] bliver ikke automatisk omskrevet til $ingame. Den opgave skal du selv stå for.

Nej men altså hvis jeg har <input type='text' name='email' size='30'>, så kan jeg få sat det i en variabel der hedder $email ved hjælp af $email = trim(mysql_real_escape_string(htmlspecialchars($_POST['email'])));, ikke?

<< < 12 > >>
t