Jeg blander ikke ehandel ind i dette. Jeg henviser til et heatmap taget over et ehandelssite, et populært site som på trods af sin ehandels faktor har luret at det vigtige foregår i toppen og ikke i bunden.
Vi snakker design, og har ikke forstået hvorfor du henviser til SEO relateret sitemaps.
Vedr. gentaget menu: Igen ... tesen om Rom... hvorfor skal der kun være en vej? En menu kan være nok så god, den kan have drop-downs, og den kan lade være. Den kan være i 7 lag, eller den kan bestå af et. Men uanset hvad, jo flere indgange du har en information, des større chance er der for at brugeren finder sin information. Ellers igen ville hverken søgefunktioner og sitemaps have berettigelse på en side. Enig i at det er kontroversielt at have en gentaget menu, men jeg tror at jeg vil lade den forblive - som et eksperiment.
Nyhedspyramiden er rigtig fin. Godt du trækker den frem, den er nemlig et godt eksempel på hvor vigtig det er at have informationer over folden. En læser ser typisk på en artikels billede og læser rubrikken. Fænger rubrikken læses underrubrikken. Kan man holde læseren interesseret læses typisk første del af brødteksten, er den ikke interessant nok hopper man videre til slutningen for at læse konklusionen.
Ved ikke hvordan du læser på nettet, eller alm. aviser og blade. Men jeg ser på flere billeder og læser flere konklusionener, end jeg læser brødtekster.
Mange tak for kommentaren omkring forsiden, det super godt med gode kommentarer.
Omkring undersiderne tager jeg det til efterretning og ser hvad der kan gøres.
Indlæg senest redigeret d. 28.01.2012 13:22 af Bruger #10216